استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط تحریم باید با تمام توان از بخش خصوصی حمایت کنیم ، گفت: اگر قرار است در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع مشکلات بخش خصوصی حل نشود این بخش ناامید می شود.
کد خبر: ۶۸۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 15 November 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در چهل و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: 80 درصد مسائل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به گیر و دار بخشنامه های بانکی بر می گردد.

وی گفت: وقتی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط بانکها در مرکز به راحتی وتو می شود پس چرا باید این ستاد در استان ها تشکیل شود.

استاندار کرمانشاه، خواستار اجرای قانون الحاقیه مجلس در مورد اختیار استانداری ها برای حل مشکل بانکی بنگاه های اقتصادی شد و گفت: با اجرای این الحاقیه دیگر بانک ها نمی توانند به بهانه بخشنامه های درون بانکی و یا عدم اجازه بانک مرکزی مصوبات ستاد تسهیل را وتو کنند.

مهندس بازوند گفت: بانک ها بدترین رفتار را با برخی از تولیدی ها می کنند، جواب سر راست به آنها نمی دهند که تکلیف خودشان را بدانند و آنها را بلاتکلیف رها می کنند و بهانه را دستورالعمل های جدید و قدیم می کنند و این مساله به بخش خصوصی آسیب زیادی می زند.

وي در ادامه با اشاره به بیکار شدن عده ای از کارگران برخی تولیدی های خوب استان در زمان حساس کنونی، از مدیران بانک ها خواست حس مسئولیت پذیری بیشتری در حل مشکلات بنگاه های اقتصادی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار آسیب شناسی دقیق مصوبات ستاد تسهیل استان شد و گفت: در جلسه بعد باید همه دلایل اجرایی نشدن مصوبات بررسی دقیق شود.

در چهل و سومین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ابتدا بخش ترخیص ماشین آلات کارخانه آرد بیستون مطرح شد که پنج ماه است به دلیل مشکلات ناشی از ابهام قیمت ارز از سوی بانک تجارت اجازه ترخیص از گمرک کرمانشاه نگرفته و مقرر شد ظرف 2 هفته ترخیص آن از سوی این بانک انجام شود.

دومین بنگاه تولیدی پارس حفاظ بود که کالا و ماشین آلات آن 6 ماه است از سوی بانک صادرات ترخیص نشده و تاکنون تعدادی از کارگران آن از کار بیکار شده اند.

بدهی 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی کارخانه سیمان غرب به شرکت گاز سومین موضوعی بود که در این جلسه بررسی شد و مقرر شد طی چهار ماه از محل ضمانتنامه های فروش سیمان این کارخانه این بدهی را پرداخت کند.

موضوع سود قسط بندی های مجتمع خدمات درمانی پردیس دیگر دستور کار این نشست بود که از سوی استاندار به یک جلسه تخصصی و کارشناسی ارجاع داده شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار