مدیر اجرایی جشنواره انار کرمانشاه گفت: پرونده ثبت ملی جشن شکرگزاری انار را به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کرده ایم.
کد خبر: ۶۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 15 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،، عزیزی  بااشاره به برگزاری جشن شکرگزاری انار زردویی در دومین جمعه ماه آبان هرسال، اظهار کرد: در پی وقوع زلزله سال گذشته به حدود 68 منزل مسکونی این روستا خساراتی وارد شد که امسال با توجه به ساخت و سازهایی که در داخل روستا در حال انجام است، برگزاری جشنواره را در این روستا لغو کردیم.

وی متقارن شدن جمعه دوم آبان امسال با ایام عزاداری ماه صفر را از دیگر دلایل لغو این جشن عنوان و اضافه کرد: از سوی دیگر، متاسفانه زیرساخت های روستا همچون راه ارتباطی و سرویس های بهداشتی جهت ارائه خدمات به حدود هفت تا هشت هزار گردشگری که هر ساله برای حضور در این جشن به زردویی می آیند، مناسب نیست.

مسئول گروه گردشگری ئاتوورگه روستای زردویی خاطر نشان کرد: باتوجه به عدم برگزاری جشنواره انار زردویی در سالجاری، تصمیم برآن شد تا این جشنواره را با اخذ مجوزهای لازم در مرکز استان برگزار کنیم تا گردشگران بسیاری بتوانند بدون معطلی طولانی در ترافیک جاده نامناسب اورامانات در جشنواره شهر کرمانشاه حضور پیدا کنند.

به گفته مدیراجرایی جشنواره انار کرمانشاه، نمایشگاه و جشنواره انار در شهر کرمانشاه از 26 آبان تا 4 آذر با اجرای برنامه های متنوع در محوطه هتل پارسیان برگزار خواهد شد.

این فعال حوزه گردشگری بااشاره به حواشی ایجاد شده در برگزاری جشن انار امسال و لغو آن در روستاهای اورامانات کرمانشاه، اعلام کرد: در طول مراسم جشن انار کرمانشاه تمام ملاحظات و تذکرات پدر دینی اورامانات ماموستا ملاقادر قادری را لحاظ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره انار طی سالهای گذشته باعث برند شدن گردشگری اورامانات کرمانشاه و رشد قابل توجه گردشگران این منطقه شده، اعلام کرد: در این جشنواره ها تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا فرهنگ اصیل مردمان این منطقه را به نمایش گذاشته و معرفی کنیم.

عزیزی اعلام کرد: همچنین در جشنواره سال گذشته مردم زردویی توانستند در یک زمان سه ساعته 112 میلیون تومان انار را با حذف دلال ها بصورت مستقیم با قیمت مناسب به گردشگران بفروشند که این امر در اقتصاد مردم روستا تاثیرگذار بود

این مسئول در ادامه متذکر شد: در سالهای اخیر جشنواره‌هایی تحت عنوان "انارانه" در اورامانات برگزار شده که مراسمی کاملا سلیقه ای بوده و با جشن شکرگزاری انار متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: از حدود یک سال پیش برای ثبت ملی جشن انار تلاش هایی را آغاز و در نهایت پرونده ثبت ملی این جشن را به سازمان میراث فرهنگی ارسال کردیم که به احتمال بسیار در این هفته جلسه بررسی این پرونده برگزار خواهد شد.

مسئول گروه گردشگری ئاتوورگه روستای زردویی بااشاره به ظرفیت های بالای گردشگری اورامانات، گفت: هر کدام از روستاهای این منطفه ظرفیت برگزاری یک رویداد گردشگری را دارند. برای مثال می توانیم جشن "آبها" را در روستای هجیج، جشن "برگ ریزان" را در روستای نسمه، جشن "کشک" در باینگان و... را برگزار و کرمانشاه را پایتخت رویدادهای ایران کنیم

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار