معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای ساماندهی آبهای سطحی در 40 درصد مساحت شهر را بر اساس مطالعات انجام شده بیش از 160 میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 15 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛، امیر رحیمی با اشاره به وسعت یازده هزار هکتاری شهر کرمانشاه گفت: قطعا برای جمع آوری آبهای سطحی دراین وسعت احتیاج به برنامه ریزی و هزینه بالایی وجود دارد.

وی با اشاره به شروع مطالعات جمع آوری آبهای سطحی گفت: در حال حاضر فاز اول این مطالعات به پایان رسیده که جمع آوری آبهای سطح در 40 درصد وسعت شهر کرمانشاه را شامل میشود.

وی افزود: طبق برآورد صورت گرفته دراین مطالعات جمع آوری آبهای سطحی در 40 درصد مساحت شهر کرمانشاه به قیمت امروز حدود 160 میلیارد تومان اعتبار میخواهد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از تکمیل فاز دوم مطالعات جمع آوری آبهای سطحی کرمانشاه در نیمه ابتدای سال آینده خبر داد و افزود: تا زمان تکمیل این مطالعات نمیتوان گفت که برای جمع آوری آبهای سطحی در 60 درصد دیگر شهر چه میزان اعتبار نیاز است.

رحیمی تامین این میزان اعتبار را برای شروع عملیات اجرایی فاز اول پروژه ساماندهی آبهای سطحی بسیار دشوار دانست و افزود: شهرداری قطعا نمی تواند به تنهایی این میزان اعتبار را تامین کند و برای تامین آن نیاز به کمک استانداری و حتی نیاز به کمک وزارت نیرو دارد.

این مسئول از رایزنی های متعدد با نمایندگان، استانداری و سایر نهادها و دستگاه های مربوطه برای تامین این اعتبار خبر داد وافزود: در این زمینه استاندار نیز مکاتباتی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور داشته اند، اما تاکنون نتیجه مشخصی عاید ما نشده است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار 160 میلیارد تومانی ساماندهی آبهای سطحی در 40 درصد مساحت شهر کرمانشاه ظرف یک سال انجام خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه نمیتوان تا زمان تامین این اعتبار بیکار نشست گفت: همزمان با روند انجام مطالعات بیکار ننشستیم و رفع آبگرفتی بسیاری نقاط حاد انجام شد.

وی از رفع آبگرفتگی در 142 نقطه شهر در دوسال گذشته خبر داد وافزود: در این نقاط همزمان با هر بارش آبگرفتگی حاد را شاهد بودیم و با توجه به اقدامات کوتاه مدت از این تعداد نقطه رفع آبگرفتگی شده است که کار بسیار قابل توجهی است.

رحیمی پدیده آبگرفتگی معابر را امری طبیعی دانست و افزود: اینکه توقع داشته باشیم هنگام بارش باران به هیچ عنوان تجمع آب نداشته باشیم غیرممکن است، چون بلاخره در بارش های شدید مقداری آب در معابر جمع میشود و در هواشناسی همه مناطق هم در خصوص آبگرفتگی معابر هشدار می‌دهند اما کاری که باید کرد رفع آبگرفتگی از نقاط حادی است که در هر بارش حتی بارش های معمولی چنین وضعیتی پیدا میکنند.

تولید روزانه 600 تن زباله در شهر

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تولید بالای زباله در شهر کرمانشاه گفت: روزانه 600 تن زباله در سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می شود.

وی افزود: جمع آوری این حجم زباله در سطح شهر در حالی انجام میشود که 20 کامیون جمع آوری زباله داریم که همگی آنها هم فرسوده اند.

رحیمی با اشاره به استقرار پنج هزار مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر گفت: هزینه خرید و نگهداری این مخزن ها بالاست و قیمت هر کدام یک میلیون تومان است و اگر چرخ آنها دچار آسیب شود باید برای هر چرخ 100 هزار تومان هزینه کرد.

وی افزود: بعضا این مخزن ها سرقت می شود یا به آن آسیب رسانده میشود و تصمیم بر این گرفته شد که این مخزن ها جمع آوری شده و به شیوه سنتی زباله ها جمع آوری شود که این کار در برخی مناطق صورت گرفت که به دلیل عدم همکاری مردم با موفقیت همراه نبود.

رحیمی تصریح کرد: یکی از مشکلات مخزن ها بحث زباله گردهاست که زباله ها را تخلیه کرده و اطراف مخزن میریزند و کار نیروها را چند برابر کرده اند.

وی افزود: اگر مردم همکاری میکردند مخازن جمع آوری میشد و با قرار دادن زباله ها راس ساعت مقرر بیرون منزل کار جمع آوری آنها به راحتی صورت می‌گرفت. مانند شهرهایی مثل اصفهان که در حال حاضر حتی یک مخزن زباله در آن وجود ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری زباله در سطح شهر کرمانشاه در سه شیفت کاری خبر داد و افزود: این درحالی است که اگر مردم شهر راس ساعت مشخص زباله ها را درب منزل بگذارند و دیگر مخزن هم نباشد کار جمع آوری زباله به راحتی انجام میشود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار