مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: 70هزار خانوار در استان زیر پوشش این صندوق هستند .
کد خبر: ۶۸۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 15 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از پاوه، سجاد طاهری در نخستین نشست مشترک ستاد راهبری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه در شهرستان پاوه به اهمیت بیمه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: سه عامل همواره معیشت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: پیری، حوادث و فوت سه عاملی هستند که معیشت خانوار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: دوران پیری است که فرد توان کار کردن را از دست می‌دهد، دوم به دلیل حادثه یا بیماری که موجب از کار افتادگی فرد می‌شود و سوم زمانی است که شخص فوت می‌کند و معیشت خانواده‌اش به مخاطره می‌افتد.

طاهری تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این عوامل که معیشت و اقتصاد خانواده‌های را تحت تأثیر قرار می‌دهند گسترش بیمه‌های اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه افزود: بیمه صندوق اجتماعی برای تمامی روستائیان،کشاورزان و عشایر، رانندگان حمل‌بار و مسافر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، بافندگان فرش و قالی، فعالان عرصه‌های هنرهای دستی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند شکل گرفته است‌.

طاهری افزود: دولت به‌صورت سالیانه 70 درصد حق بیمه این اقشار و افراد را پرداخت میکند وکلیه افراد مشمول اعم از کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌توانند از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان متوفی و همچنین یارانه 70 درصدی دولت در پرداخت سالیانه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان پاوه حدود 2 هزار و 500 خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند، افزود: نخستین جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با هدف افزایش ضریب نفوذ پوشش در شهرستان پاوه برگزار شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: 70 هزار خانوار در استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که به لحاظ ضریب نفوذ و پوشش در کشور حائز رتبه چهارم هستیم.

طاهری افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که با حمایت استاندار کرمانشاه انجام صورت گرفته شده قصد داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی که مرتبط هستند با حوزه روستایی و عشایر این ضریب نفوذ را بجایی برسانیم که در روستاهامان فردی نباشد که فاقد پوشش بیمه اجتماعی باشد.

وی به مزایای این بیمه اشاره و بیان کرد: افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی همانند کارمندان رسمی دولت موضوع درمانشان از طریق بیمه سلامت پیگیری می‌شود.

طاهری افزود بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت و همچنین نقل و انتقال سوابقشان از طریق صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با حمایت‌های ویژه دولت و مجلس پیگیری می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: از جمله این حمایت‌ها همین پرداخت 70 درصدی حق بیمه و طرح‌هایی است که مجلس ودولت به‌صورت سالیانه تصویب می‌کنند.

طاهری با ابراز امیدواری به تسهیل بیشتر در شرایط بازنشستگی مشمولان این صندوق، گفت: ما در سال گذشته کسانی که 10 سال سابقه بیمه‌پردازی و 70 سال سن داشتند بازنشسته کردیم و امسال کسانی که 11 سال سابقه بیمه‌پردازی و 69 سال سن دارند می‌توانند با مراجعه به شعب صندوق در سراسر استان نسبت به بازنشستگی خودشان اقدام کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار