نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه از لغو قراردادهای ریالی و ثبات تعرفه های قبلی گمرکی به شدت متضرر شده است.
کد خبر: ۶۷۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ 14 November 2018

مصری:به گزارش تاب مهرناک به نقل از، عبدالرضا مصری فلسفه تشکیل اناق بازرگانی را توسعه صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: بدون شک این توسعه با ورود افراد جدید در این عرصه محقق خواهد شد.

وی افزود: پایه تجارت کرمانشاه در گذشته تجارت نبوده و این مهم بر عهده تجار بوده و اگر ما نتوانیم فضا را به سمتی ببریم که تجار فعال شوند نمی توانیم موفق عمل کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همت خود را بر افزایش تولید بگذاریم می توانیم در کنار آن خرده های تولید را هم صادر کنیم.

مصری از اهمیت هدف‌گذاری در امر تولید و صادرات سخن گفت و یادآور شد: اگر امسال سعی شود درصدی را در این راستا هدف‌گذاری کنیم در حقیقت توانستیم درصد صادرات را افزایش دهیم و می توانیم در نیمه‌های سال بعد شاهد رشد برخی از تجار باشیم.

وی اشاره ای به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مناطق زلزله زده کرد و بیان داشت: از فروردین ماه اقلام صادراتی ما منقلب شده یعنی صادرات و قراردادهای ریالی و عمده‌ای که داشتیم هم اکنون به ۲۰۰ قلم رسیده و نمی توانیم با لغو قرارداد ریالی با این مبلغ کاری را از پیش ببریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش پولی ما بازرگانان عمده پیشتاز نیستند و بازار ما به سمت خرده‌فروشی سوق داده شده و تجار آن طرف مرز هم به دنبال پیدا کردن صادرکنندگان جزء هستند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه از لغو قراردادهای ریالی و ثبات تعرفه های قبلی گمرکی به شدت متضرر شده است.

مصری خاطر نشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند به غیر از پتروشیمی همه کارخانجات عمده صادر کننده اعم از چینی آلات بهداشتی، سیمان، کاشی و سرامیک، فولاد که عمده صادرات استان را به عهده دارند از گردونه صادرات خارج می‌شوند.

وی خواستار توجه به این مهم شد و گفت: لازم از در این خصوص طی جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور مشکلات را عنوان کنیم که استان ما را در حداقل قراردادهای ریالی و یا تعرفه های گمرکی قرار دهند و اگر با دینار منافع قبلی تامین می شود و صادرات ما راکد نمی شود با آن موافقت شود.

مصری اظهار داشت: باید در این خصوص به دنبال کسب مجوزی باشیم که استان کرمانشاه در خصوص قراردادهای ریالی استثنا شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار