مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اتمام مرمت 9 اثر تاریخی آسیب دیده از زلزله استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 14 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهدی خالوندی  با اشاره به آسیب دیدگی 10 اثر تاریخی استان در زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته، اظهارکرد: در این حادثه سه اثر تاریخی مقبره ابودجانه، مسجد عبدالله بن عمر و کاروانسرای شاه عباسی بیشترین آسیب را دید.

وی افزود: طبق برآوردهای کارشناسی شده پس از وقوع زلزله، تعمیر و مرمت این 10 اثر به حدود دو نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تاکنون 220 میلیون تومان از محل اعتبارات کشوری و 250 میلیون تومان اعتبارات استانی دریافت کرده ایم.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: با اعتبار اخذ شده، علاوه بر مرمت هفت اثری که آسیب کمتری دیده بودند، اقدام به مرمت اضطراری مقابر ابودجانه و مسجد عبدالله بن عمر کردیم.

وی همچنین بااشاره به اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه سال 97 برای بناهای آسیب دیده استان، عنوان کرد: با این اعتبار کار مرمت دو اثر تاریخی مقابر ابودجانه و مسجدعبدالله بن عمر را تکمیل خواهیم کرد.

خالوندی همچنین درخصوص علت تاخیر در مرمت کاروانسرای تاریخی شاه عباسی قصرشیرین نیز اعلام کرد: درحال حاضر بهره بردار و مالک این بنا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

وی اضافه کرد: باتوجه به آسیب جدی وارده به این بنای تاریخی، سال گذشته بلافاصله پس از انجام کار کارشناسی اثر و برآوردخسارت با استانداری، فرمانداری و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مکاتباتی داشتیم و درخواست کردیم که طرح بازسازی این اثر ارائه شود، اما اداره کل اوقاف عملا اقدامی انجام نداد.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان یادآورشد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی بارگذاری و الحاقاتی که در مجموعه و تصرفاتی که در داخل محوطه آن شده باید جمع آوری شود، اما اوقاف پای کار نیامده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار