معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از افزایش حدود ۲۰۰ درصدی مصرف آب در روستا‌های زلزله زده استان خبر داد و گفت: وضعیت آب روستا‌ها از قبل از زلزله هم بهتر است.
کد خبر: ۶۷۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 13 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،یوسف اسماعیلی درباره وضعیت آب روستاهای زلزله زده استان با گذشت یک سال از زلزله، اظهار کرد: اکنون پایداری آب روستاها حتی از زمان قبل از زلزله هم بهتر است و قطعی و کمبود آب نداریم.

وی افزود: در فصل تابستان در برخی از مناطق روستایی که مصرف آب بالا بود، خانه‌های بالادست گاهی با مشکل افت فشار مواجه می‌شدند که اکنون با شروع بارندگی‌ها و آغاز فصل سرما این افت فشار نیز برطرف شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه درباره کیفیت و سلامت آب روستاها نیز یادآوری کرد: تست‌های میکروبی، شیمیایی، کلرسنجی و ... به صورت مستمر و بیش از گذشته از منابع تامین آب روستاها صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول، در تمام این مدت برای روستاهایی که از گذشته نیز منبع تامین آب پایدار نداشتند آبرسانی سیار انجام شده و مردم روستاها بدون آب نماندند.

اسماعیلی از افزایش مصرف آب در روستاهای زلزله زده هم خبر داد و عنوان کرد: در برخی مناطق تا بیش از 200 درصد هم افزایش مصرف آب داشتیم.

وی بخش عمده این افزایش مصرف را مربوط به ساخت و سازها دانست که بسیار آب‌بر است و افزود: اگرچه تاکید شده از آب شرب برای مصارف ساخت و ساز استفاده نشود، اما این موضوع چندان رعایت نمی‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به آسیب دیدن بیش از 1300 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در زلزله سال گذشته، گفت: بیش از 1400 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های آب روستایی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار