نائب رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از پیمانکاران با توجه به اینکه پروژه های وسیعی را بر عهده گرفته بودند، به دلیل نوسانات قیمت مصالح در چند ماه اخیر، ورشکسته شده و متواری شده اند.
کد خبر: ۶۷۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 12 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،فرهاد تجری نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات رقم خورده زلزله سال گذشته گفت: زلزله‌ی سال گذشته ی استان کرمانشاه هزینه هایی سنگین روحی و روانی را بر دوش مردم این استان نهاده است و یقینا بازگرداندن شور و نشاط و امید به زندگی دوباره باید جزو وظایف مسئولین و آحاد حکومتی قراربگیرد.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور به موقع مردم و مسئولین برای رسیدگی به زلزله زدگان در ساعات و روزهای اولیه زلزله عنوان کرد: با وجود بحران زلزله در سال گذشته تنها همت مردم و کمک های شبانه روزی مسئولین بود که توانست در مدت کوتاهی اوضاع نا به سامان را تسکین بخشد و از حوادث بعد زلزله جلوگیری کند؛ با تمام کاستی ها از جانب مدیریت ستاد بحران اما حضور به موقع مردم از اقصی نقاط کشور و همچنین حضور مسئولین برای رسیدگی به زلزله زدگان، به جا و قابل تقدیر بود.

به اذعان صلیب سرخ جهانی، سرعت رسیدگی به مردم زلزله زده یک رکورد جهانی بود

وی افزود: به اذعان نماینده ی سلیب سرخ جهانی، حضور همه ی اقشار جامعه و مسئولین استانی و کشوری برای رسیدگی به زلزله زدگان یک حرکت جمعی و یک رکورد جهانی بود چراکه در دیگر نقاط جهان با وجود حوادث طبیعی و غیر طبیعی، چنین اقداماتی با این حجم رسیدگی در کوتاهترین زمان ممکن انجام نگرفته است.

تجری با اشاره به اقدامات دولت بیان کرد: بلافاصله پس از حادثه، دولت محترم با تشکیل جلساتی برای رسیدگی به مشکلات مردم و کمک های ویژه از جمله تخصیص بودجه به دنبال حل این بحران بود.

پیمانکاران به علت نوسان قیمت مصالح ورشکسته شده‌اند؛ بنیاد مسکن پاسخگو باشد

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: بسیاری از پیمانکاران با توجه به اینکه پروژه های وسیعی را بر عهده گرفته بودند، با نوسانات قیمت مصالح ساختمانی که در ماه های گذشته صورت گرفته بود مواجه شده و دچار ورشکستگی و متواری شدند و باید بنیاد مسکن پاسخ گو باشد.

تجری با اشاره به اقدامات انجام شده در ساخت و ساز شهرها و روستاها بیان کرد: باتوجه به اینکه در شهرها با مشکلاتی از قبیل بروکراسی اداری مواجه بودیم، اقدامات ساخت و ساز در این مناطق با کندی همراه بود اما در روستاها به دلیل حضور نیروهای جهادی و قرارگاه های سازندگی بسیج و همچنین نبود بروکراسی اداری، اقدامات ساخت و ساز با سرعت همراه بود و شاهد آبادانی به مراتب بهتری نسبت به شهرها بودیم.

وی اضافه کرد: در طول چند ماه گذشته که با افزایش قیمت ها روبه رو شدیم، روند ساخت و ساز به شدت کند و میتوان گفت دگرگون شد و بسیاری از ساخت و سازها نیز نیمه کاره رها شدند که الان این مساله جزو مطالبات اصلی مردم است و باید چاره ای برای حل این موضوع اندیشه شود. در واقع در خواست مردم از دولت ایجاد ثبات و کاهش قیمت مصالح ساختمانی است که بتوانند به ادامه ساخت و ساز بپردازند.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا برای کاهش قیمت برخی مصالح ساختمانی از جمله آهن الات، اقداماتی صورت گرفته که در گفتگوهایی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، آهن الات مورد استفاده ی مردم هم اکنون با قیمت سابق خود به مردم فروخته میشود.

 

 

وضعیت رسیدگی بهداشت و مهار بیماری‌های پس از زلزله بسیار خوب بود

تجری همچنین با اشاره به مساله ی بهداشت یادآور شد: در حوزه ی بهداشت و درمان نیز اقدامات موثر و قابل توجه ای انجام شده است که معولا بیماری هایی پس از زلزله از جمله بیماری «سالک» شیوع پیدا می کند که خوشبختانه در کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در مناطق زلزله زده بسیار موفق بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه توجه‌ی ویژه ای به گیلانغرب نمیشود عنوان کرد:در حادثه ی زلزله بعد از سرپل ذهاب و ازگله بیشترین آسیب به شهرستان گیلانغرب وارد شده بود اما متاسفانه خیل عظیم کمک ها و پوشش های رسانه ای به سمت شهرستان های دیگه معطوف شده بود که من نسبت به اون گله مند بودم و خواستار توجه بیشتر مسئولین و رسانه ها به این شهرستان شدم.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق وعده های دولت و کمک های دستگاه های اجرایی گفت:یکی از انتظاراتی که از دولت داریم بحث استفاده از کمک هایی است که به دستور رهبری باید از صندوق توسعه‌ی ملی برای زلزله زدگان مصرف شود که دولت معتقد است که مبالغ استفاده شده در گذشته از صندوق توسعه ی ملی بوده و دستور رهبری محقق شده است اما آنچه که ما معتقد هستیم این است که علاوه بر مبالغ مصرف شده ی گذشته رهبرانقلاب دستور ویژه برای استفاده از صندق توسعه ی ملی جهت کمک به زلزله زدگان دارند.

حرکت دندان گیری برای بازگشت نشاط به منطقه صورت نگرفته است

تجری تصریح کرد: بسیاری از مطالباتی که نمایندگان مجلس استان کرمانشاه از دولت برای حمایت از زلزله زدگان داشته اند مورد استقبال و برخی از آنها نیز محقق شده است اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که تاکنون حرکت دندان گیر و بزرگی در ایجاد شور و نشاط و امید که به منطقه بازگردد صورت نپذیرفته است و امیدواریم در آینده این انتظارات هم محقق شود و آبادانی بیشتری را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا برخی رسانه ها به عملکرد شما نسبت به نماینده های دیگر، انتقاد بیشتری دارند، گفت: قاعدتا انتظارات مردم برای حل مشکلاتشان وجود دارد و یقینا پاسخگویی به این مساله نیز بر گردن نمایندگان میباشد اما اگر به این مساله توجه داشته باشیم، در حادثه ی زلزله بیشترین شهرهای آسیب دیده در حوزه های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین بوده است و یقینا انتظارات مردم از نماینده برای حل این مشکلات هم بیشتر میشود.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین با همت بیشتر و خدمات دهی بیشتر و مردم نیز با صبر و شکیبایی مثال زدنی خود به ادامه ی مسیر و حل این بحران بپردازند تا در آینده شاهد آبادانی هر چه بیشتر این مناطق باشیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار