فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: تمام ۱۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیده شهرستان گیلانغرب در زلزله سال گذشته تعمیر شده‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 12 November 2018

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کوروش محمودیان ، در تشریح آخرین وضعیت بازسازی در این شهرستان پس از گذشت یک سال از وقوع زلزله، اظهارکرد: در زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته حدود 16 هزار واحد مسکونی در این شهرستان تخریب و یا دچار آسیب شدند.

وی بابیان اینکه از این تعداد 3780 واحد تخریبی و 12 هزار واحد تعمیری بودند، افزود: درحال حاضر با مجموعه اقدامات انجام شده کار تعمیر 12 هزار واحد آسیب دیده این شهرستان به اتمام رسیده است.

فرماندار گیلانغرب تصریح کرد: از 3780 واحد تخریبی نیز تاکنون عملیات بازسازی 3500 واحد آغاز شده و از این تعداد 1200 واحد بصورت کامل تکمیل شده‌اند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم بازسازی 90 درصد از واحدهای روستایی شهرستان تا پایان امسال به اتمام برسد. همچنین طبق برآوردها واحدهای شهری نیز تا نیمه نخست سال 98 به پایان خواهند رسید.

محمودیان درخصوص فعالیت پیمانکاران در این شهرستان نیز یادآورشد: تعدادی از پیمانکاران درحال حاضر مشغول فعالیت هستند، اما تعدادی نیز باتوجه به اینکه قراردادی که منعقد کرده بودند مربوط به سال قبل و پیش از افزایش قیمت ها بود، از ادامه فعالیت انصراف دادند، لذا بازسازی برخی از واحدها را بصورت خودمالک درآورده‌ایم.

وی همچنین بااشاره به آسیب دیدگی پنج هزار واحددامی این شهرستان در زلزله سال گذشته، عنوان کرد: 2500 واحد از این تعداد با پرداخت 26 میلیارد تومان تسهیلات درحال ساخت هستند.

به گفته این مسئول 480 واحد دامی نیز خسارت بلاعوض دریافت کرده اند.

فرماندار گیلانغرب در پایان یادآورشد: در بحث استمهال وام ها نیز از مجموع 22 واحد صنعتی آسیب دیده شهرستان در زلزله، هفت واحد مشمول این طرح شدند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار