کانون سلامت محله 22 بهمن با حضورمعاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و جمعی از معتمدین و بزرگان این محله مرکزی شهر در محل فرهنگسرای کوثر افتتاح گردید.
کد خبر: ۶۷۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 12 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در آیین افتتاح کانون سلامت محله 22 بهمن گفت: سلامت بعنوان اصلی ترین ارکان هر جامعه ای مطرح است که در راستای اهمیت این موضوع در تاثیرگذاری بر زندگی همشهریان شریف کرمانشاهی با همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدام به افتتاح دومین کانون سلامت محله در شهر کرمانشاه نمودیم.

وی افزود : رویکرد اخیری که دانشگاه علوم پزشکی در راستای تقویت ساختار سلامت در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ارائه داده، مدد گرفتن از خود مردم است که افتخار داریم شهرداری کرمانشاه با در اختیار قراردادن فضاهای فرهنگسراها و ایجاد محوریت در انجام کارهای تعاملی دستگاه های زیربط به مقوله مهم مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی نگاه ویژه ای داشته و اعتقاد داریم رفتار اجتماعی در قالب زندگی اجتماعی معنا می یابد و در این میان نقش و رسالت شهرداری مبرهن است.

عبدالمالکی خاطرنشان ساخت: هدف مدیریت شهری کرمانشاه ایجاد شرایطی است که به نشاط اجتماعی در شهر کرمانشاه و با مشارکت همشهریان عزیز بیانجامد و به ان شاءالله در تداوم این امر در سایر محلات از جمله محلات حاشیه شهر نیز در آتیه ای نزدیک اقداماتی خواهیم داشت.

سالار احمدزاده رئیس کمیسیون بهداشتی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در ادامه گفت : اگر شهر را الگویی از نگاه جامعه شناسان تعریف کنیم شهر موجودی زنده است که رشد دارد و سنین مختلف را طی می نماید و در اینجاست که رسالت و وظیفه شهروند برای ایجاد کارهای ماندگار در حفظ و سلامت این موجود به وضوح دیده می شود.

وی افزود: فرهنگسراهای شهرداری کرمانشاه در جهت این موضوع، اهتمام ویژه ای دارند که با همبستگی و وحدت رویه، کمک رسان امورات فرهنگی و سلامت و اجتماعی در سطح شهر کرمانشاه باشند که نمونه ای از آن افتتاح همین کانون های سلامت محلات است.

احمدزاده خاطرنشان ساخت : در نظر داریم در خصوص عدالت در حوزه سلامت، طرح پراکنش فرهنگسرا ها و کانون های سلامت محلات و اجتناب از کار نقطه ای کنیم لذا به شهرکهای حاشیه نشین نگاه خاصی داریم .

در ادامه دکتر منصوری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز داشت: کرمانشاه را بعنوان مهد تمدن می شناسیم و وظیفه ی ما نیز تلاش در جهت حفظ همین نام است.

وی افزود: برای تحقق و ارتقای حوزه سلامت در تمام ابعاد نیاز به پای کار آمدن همه دستگاه ها و از همه مهمتر خود مردم هستیم.برای ارائه خدمت باید معتقد به خدمت به مردم باشیم خدمتی که با مردم و برای مردم تصمیم گیری و اجرا شود.

منصوری گفت: شهرداری کرمانشاه دارای دیدگاه مطلوب و تعاملی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی بوده که جای تشکر دارد و انصافا با تمام توان فکری و امکانی خود در زمینه بهبود اجتماعی قدم برداشته است.

در ادامه این نشست اعضا حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. قرار است در هفته آتی جلسه انتخاب اعضا مجمع کانون سلامت محله ۲۲بهمن در فرهنگسرای کوثر برگزار شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار