نایب رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمانشاه گفت: رقابت های بین المللی ورزش زورخانه ای 21 آبان باحضور ورزشکاران چهار کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 04 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حبیب سفالیان زاده ، بابیان اینکه این برای اولین بار است که ورزش زورخانه ای کرمانشاه میزبان برگزاری یک رخداد بین المللی می‌شود، اظهارکرد: در این رقابت ها 40 ورزشکار از چهار کشور کوبا، گواتمالا، مالزی و عراق حضور دارند. دو کشور دیگر هم برای حضور دراین رقابت ها اعلام آمادگی کرده‌اند، اما حضور آنها هنوز قطعی نیست.

وی اضافه کرد: تیم ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان کرمانشاه نیز نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

نائب رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان هدف از برگزاری این رقابت ها را اشاعه، توسعه و نهادینه شدن این ورزش در میان سایر کشورها خواند و یادآورشد: باتوجه به اینکه بجز کشور عراق که طی سالهای اخیر رقیب اصلی ورزش زورخانه ای ایران در میادین بین المللی شده، سه کشور دیگر حاضرِ در این رقابت ها تاکنون این ورزش را به شکل حرفه ای در کشورهایشان راه اندازی نکرده‌اند، از یک هفته پیش از برگزاری مسابقات - 14 تا 20 آبان - اردوی آموزشی را برای ورزشکاران این کشورها برگزار می کنیم.

سفالیان زاده باتاکید براینکه در این اردو آخرین آیین نامه و متون مدون این رشته ورزشی آموزش داده می شود، اعلام کرد: زورخانه‌های امیرالمومنین(ع)، ثارالله، ایثارگران و فردوسی محل آکادمی و برگزاری اردوی آموزشی این تیم‌ها خواهند بود.

وی بابیان اینکه مسابقات نیز روز 21 آبان در محل سالن شهید بهشتی استادیوم آزادی برگزار می شود، عنوان کرد: مراسم افتتاحیه مسابقه همراه با اجرای برنامه ورزشی زیبا توسط 60 نفر از ورزشکاران زورخانه ای استان خواهد بود.

به گفته نایب رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‎ای استان اجرای ورزش تیمی، مهارت فردی و کشتی پهلوانی سه آیتم برگزاری این مسابقات است.

وی این مسابقات را حرکتی نو برای ورزش باستانی کرمانشاه خواند و گفت: این مسابقات علاوه بر اینکه به شناخت فرهنگ و تمدن کرمانشاه کمک می کند، به نوعی تبادل فرهنگ این ملل و ارزش های اصیل فرهنگ پهلوانی است.

این مسابقات تحت عنوان جام بین المللی ورزش زورخانه ای - یادواره شهدای شاخص استان کرمانشاه - برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار