رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بعد از انجام آزمایش نیترات سنجی محصول سیب زمینی و پیاز گفت: نتایج آزمایشات نیترات سنجی نشان می دهد محصول سیب زمینی و پیاز تولیدی استان کرمانشاه نیترات پایینی داشته و جزء سالم ترین محصولات کشاورزی کشور هستند.
کد خبر: ۶۷۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 04 November 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی با تکذیب گزارش خبری صدا وسیمای مرکز کرمانشاه در مورخ 97/8/9 مبنی بر بالا بودن میزان نیترات محصول سیب زمینی و پیاز این استان گفت: مزارع استان از نظر حاصلخیزی خاک، یکی از بهترین خاک های کشور بوده که باعث شده با کمترین میزان کود و سم، محصولاتی با عملکرد بالا در استان تولید شوند.

شهبازی خاطر نشان کرد: برای اثبات این مطلب امروز 97/8/12 با حضور خبرنگاران رسانه های مکتوب و دیجیتال استان و صداوسیمای مرکز کرمانشاه با نظارت نماینده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن بازدید از مزارع سیب زمینی و پیاز، توسط خود خبرنگاران نمونه گیری انجام گرفته و در محل سازمان جهاد کشاورزی و با حضور خبرنگاران آزمایش نیترات سنجی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه آزمایشات انجام شده نشان داد که متوسط نیترات موجود در نمونه های سیب زمینی حدود 246 ppm بوده و این در حالی است که حد مجاز نیترات در سیب زمینی 290 ppm می باشد.

شهبازی در خصوص نیترات سنجی محصول پیاز نیز افزود: با آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های گرفته شده توسط خبرنگاران، میانگین نیترات محصول پیاز استان حدود 150 ppm بوده که بسیار مناسب است زیرا حد مجاز تعیین شده برای محصول پیاز 1000 ppm می باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه محصولات نمونه گیری و آزمایش شده بدون دخالت کارشناسان جهادکشاورزی و نماینده دانشگاه علوم پزشکی برای روشن شدن موضوع صورت گرفت، خاطرنشان کرد: سیب زمینی و پیاز انتخاب شده از چند مزرعه در سطح استان و توسط خبرنگاران برای آزمایش آورده شد و در معرض دید خبرنگاران آزمایش نیترات سنجی صورت گرفت که نتایج آن اثباتی بر پایین بوده نیترات محصولات کشاورزی استان بوده و بیانگر کذب بودن گزارش پخش شده از بخش خبر صداوسیمای کرمانشاه می باشد زیرا آمار و داده های آن گزارش هیچ سندیتی نداشته و توسط هیچ مرجع رسمی تائید نشده است.

شهبازی سیب زمینی و پیاز تولیدی استان کرمانشاه را از محصولات با کیفیت و سالم در کشور معرفی کرد و گفت: مردم با خیال راحت از سیب زمینی و پیاز تولیدی استان مصرف کنند و در این خصوص جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار