کرمانشاه_مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۵ درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌های کرمانشاه به روش سزارین انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 03 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،شیوا کاظمی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت ۵۴ درصد سزارین در سطح استان کرمانشاه داشتیم، اما در حال حاضر این میزان به ۴۵ درصد رسیده است که بسیاری از این زایمان‌ها به دلیل سزارینی بودن زایمان قبل اجتناب‌ناپذیر بوده است.

وی با بیان اینکه در میان مادران بارداری که اولین زایمان داشتند ۳۷ درصد سزارین داشته اند، افزود: در ۶ ماه نخست امسال شاهد دستیابی به این شاخص در کرمانشاه هستیم که مطلوب ارزیابی می‌شود و درصدد هستیم تا پایان سال این میزان به ۳۵ درصد برسد.

مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین موارد درخواست سزارین بین مادران ۱۸ تا ۳۵ سال بوده است، بیان کرد: مهمترین علت ترس از زایمان طبیعی درد آن است که خوشبختانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی همه زایشگاه‌ها موظف شده‌اند که امکانات خود را برای زایمان بی‌درد فراهم کنند.

وی افزود: حداقل ۲۵ درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها باید از روش‌های دارویی یا غیردارویی بدون درد انجام گیرد تا سبب استقبال مردم از زایمان طبیعی شود.

به گفته کاظمی، لازم است مادران باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت کنند که برای این امر در مراکز بهداشت و درمان و درمانگاه‌ها جلسه‌ای برای بارداری سالم‌تر و زایمان موفق تشکیل می‌شود.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار