دبیر عملی همایش ملی توسعه پایدار کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی ارسال شده است.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 03 November 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا، دکتر فرهاد دانش نیا ، همایش ملی توسعه پایدار کرمانشاه را دومین گام دانشکده علوم اجتماعی در راستای پرداختن به مسائل توسعه استان خواند و گفت: سال گذشته همایش ملی "حیات شهری" را در کرمانشاه برگزار کردیم و امسال نیز در راستای تقویت و تداوم یافته ها و آسیب شناسی هایی که در این همایش بدست آمد، همایش ملی توسعه پایدار را درکرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

وی بررسی چالش های توسعه پایدار در استان را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه های دانشگاه این است که بتواند زمینه مداخله، تاثیرگذاری و ارتباط دانشگاه با جامعه را فراهم کند، لذا امیدواریم این همایش بتواند این بستر را ایجاد کند.

دبیر علمی همایش دعوت از صاحب نظرانی که در حوزه مسائل توسعه پایدار فعالیت هایی انجام داده اند را از برنامه های این همایش اعلام کرد و افزود: در این راستا بازخوانی و بررسی اسناد بالا دستی توسعه استان و به گفت و گو گذاشتن آنها و شناسایی نقاظ ضعف و قوت این اسناد را در دستورکار قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی دراستان و شناخت تنگناها و آسیب پذیری آن و روشن ساختن جایگاه استان در تقسیم کار ملی نیز از اهداف دیگر برگزاری این همایش هستند.

دانش نیا همچنین بااشاره به شکل گیری شبکه دانشگاه و جامعه در سطح کلان ملی، اعلام کرد: باتوجه به اینکه دراین شبکه دست اندرکاران توسعه پایدار در سطوح ملی و محلی گردهم آمده اند، این همایش نیز در چارچوب این شبکه برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: در این شبکه، تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مقابل توسعه پایدار استان دنبال می شود.

دبیر علمی همایش افزود: امیدواریم این همایش که اولین گام فعالیت شبکه استانی جامعه و دانشگاه در کرمانشاه است، بتواند زمینه گفت وگوی نخبگان فکری و اجرایی و استخراج سند توسعه استان را فراهم کند.

وی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را بیش از 100 مقاله عنوان کرد و افزود: حدود 60 درصد از مقالات ارسال شده از داخل استان کرمانشاه است.

در ادامه این نشست یوسف محمدی فر دبیر اجرایی همایش نیز بابیان اینکه این همایش یک روزه 19 آذر در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی برگزار خواهد شد، گفت: فرصت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا پایان آبان است و تا هفتم آذر نیز کار داوری مقالات را انجام خواهیم داد.

وی یادآورشد: مقالات ارسال شده به این همایش در شش حوزه اقتصاد و توسعه پایدار استان، محیط زیست و توسعه پایدار استان، فرهنگ، اجتماع و توسعه پایدار استان، سیاست، امنیت و توسعه پایدار استان، منطقه گرایی و توسعه پایدار استان و دانشگاه و توسعه پایدار استان خواهد بود.

به گفته این مسئول در پنل های مختلف این همایش اساتید برجسته ای از دانشگاه های مطرح کشور، میهمانانی از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و مسئولینی از وزارت علوم و استان سخنرانی خواهند داشت.

به گفته این مسئول حدود 500 میهمان در این همایش حضور خواهند یافت.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار