استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: بايدسازوكار جديدي در بودجه براي نگاه ويژه به استان هاي محروم تعريف شود.
کد خبر: ۶۷۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 25 October 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه-در نشست ستاد پیگیری لایحه بودجه ۹۸ استان کرمانشاه افزود: نظام موسوم به درآمد-هزینه اصالتا مکانیسم خوبی است اما اجرای آن در شرایط فعلی کشور به سود استان های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته نیست و بیشتر به سود استان هایی است که قبلا زیرساخت های خود را با ارز ارزان قیمت تامین کرده اند. مگر اینکه سازوکار جدیدی برای اجرای آن تعریف شود که نگاه ویژه ای به استان های محروم داشته باشد.

وي تصريح كرد: اجرای نظام درآمد-هزینه مشروط به نگاه ویژه به استان های کمتر توسعه یافته، شاید تنها راهی باشد که استان های کشور بخواهند و بتوانند روی پای خود بایستند.

مقام عالي استان اظهار داشت: با توجه به محدو یت منابع بودجه ای باید اولویت های کاری ما به گونه ای باشد که همه ما توان خود را صرف پروژه هایی کنیم که اثربخشی حداکثری در اقتصاد استان داشته باشند.

وي تاكيد كرد: مدیران در این ایام که بخشنامه بودجه اعلام می شود، در طی دوماه پیش رو تلاشی شبانه روزی برای گنجاندن مطالبات اصلی مردم در لایحه بودجه ۹۸ در سطح وزارتخانه های خود داشته باشند و برای این کار از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداری و معاونین استانداری و سازمان برنامه و بودجه نهایت استفاده را ببرند.

استاندار كرمانشاه افزود: داشتن مخزن، از نقاط ضعف سامانه گرمسیری است که شرکت آب منطقه ای بخاطر منافع مردم استان باید مخازن لازم را برای ذخیره آب تعبیه کند.

مهندس بازوند افزود: اعتبارات هزینه ای استان پایه چندان قوی ندارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید این نقص را رفع کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار