دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از وظایف استاندارد و دادستانی در جهت حفظ سلامت و ایمنی مردم در یک راستا خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 25 October 2018

به گزارش تابناک به  نقل ازروابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، به مناسبت هفته استاندارد، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در محل دادستانی کرمانشاه با دکتر صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه قضایی به خاطر همکاری و تعامل هر چه بیشتر به منظور صیانت از سلامت، ایمنی و منافع مصرف کننده و تولید کننده و نیز کمک به استاندارد سازی به عنوان مدعی العموم در سطح استان، اظهار داشت: دستگاه قضا با اعمال ابزارهای قانونی و برخورد قضایی با متخلفان از قوانین استاندارد، نقش مهم و کلیدی در حمایت از تولیدات کیفی دارد.

محمودرضا نیازی با بیان اینکه طبق قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد که اواخر سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ گردید، کارشناسان سازمان ملی استاندارد، در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابط دادگستری محسوب می شوند افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد استان، که بعنوان ضابط دادگستری شناخته می شوند، می توانند چنانچه هر نوع کالا یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری که بدون رعایت ضوابط سازمان ملی استاندارد ، تولید و عرضه می شوند را توقیف و متخلفین امر را مستقیماً و یا از طریق اداره کل به مراجع قضایی معرفی نمایند.

مدیر کل استاندارد استان در ادامه اظهار داشت: در جهت ارتقاي كيفيت مصالح ساختماني در استان و اهميت آنها در استحكام و ایمنی ساختمان‌ها و بر اساس وظايف نظارتي اداره کل استاندارد کرمانشاه ، پس از وقوع زلزله مهیب سال گذشته استان ، طی 11 ماه گذشته، تعداد 85 مورد اخطار و تذکر به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی تحت پوشش داده شد همچنین خط تولید 34 واحد تولیدی در این حوزه به دلیل نداشتن کیفیت لازم و عدم رعایت الزامات استاندارد با دستور مقام محترم دادستانی پلمب گردید.

ایشان در ادامه افزود: با مشاوره ها و راهنمائی های فنی و تخصصی کارشناسان این اداره کل ، فرایند استانداردسازی تعداد 16 واحد تولیدی از آنها آغاز و رفع پلمب گردید که در حال حاضر فرآورده های تولیدی خود را مطابق استاندارد مربوطه عرضه می نمایند.

در ادامه این جلسه محمدحسین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به نقش استاندارد در حفظ ایمنی و سلامت شهروندان جامعه، اظهار کرد: بخشی از وظایف سازمان ملی استاندارد که مرتبط باتحقق "حفظ سلامت و ایمنی شهروندان" برعهده دستگاه قضایی است و ما نیز در این راستا حرکت می کنیم و‌موانع تحقق آن را در جامعه با سازوکارهای مربوطه برطرف می کنیم.

دکتر محمدحسین صادقی با توجه به اهمیت استاندارد در حفظ سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه، حضور سازمان ملی استاندارد ایران را حضوری اطمینان بخش دانست و افزود: نشان استاندارد، اطمینان خاطر برای همه شهروندان به همراه دارد و باید برای تقویت این سرمایه تلاش کرد.

ایشان در پایان ضمن تاکید بر استانداردسازی تجهیزات شهربازی و آسانسورها به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها اظهار کرد: دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان آماده هر گونه همکاری با اداره کل استاندارد کرمانشاه می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار