پرونده تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان بدون حتی یک فینالیست و تنها با کسب سه مدال برنز حسن یزدانی، پرویز هادی و علیرضا کریمی بسته شد. عملکردی که می توان آن را از ضعیف ترین نتایج کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی طی سالهای اخیر دانست.
کد خبر: ۶۷۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 24 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدحسین محبی عضو شورای فنی کشتی آزاد "جوان گرایی" در تیم ملی را مهمترین عامل ناکامی کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی بوداپست مجارستان می داند.

محبی، اظهارکرد: فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی ترجیح دادند، کشتی گیران جوان را به مسابقات بوداپست اعزام کنند، چرا که می خواهیم در مسابقات المپیک 2020 با ترکیبی جوان و تازه نفس حضور داشته باشیم.

رییس هیات کستی کرمانشاه با بیان اینکه بجز چند کشتی گیر از جمله پرویز هادی سایر کشتی گیران ایران همگی جوان بودند، تصریح کرد: هرچند که نتایج ضعیف بود، اما کشتی گیران جوان ما در مقابل کشتی گیران مطرح دنیا عملکرد بدی نداشتند و خوب کشتی گرفتند.

وی درخصوص چرایی اُفت عملکرد کشتی گیران ایرانی در لحظات پایانی مسابقه با حریفان نیز گفت: متاسفانه این مسئله نه تنها در مسابقات جهانی امسال بلکه در مسابقات سال گذشته نیز در بین کشتی گیران ایران مشهود بود. البته یکبار در این رابطه که چرا اکثر کشتی گیران ما در 15 ثانیه آخر رقابت ها اُفت می کنند و شکست می خورند با آقای خادم صبحت هایی را مطرح کردم.

وی از این مسئله به عنوان یک مشکل مهم یاد کرد و گفت: باید بررسی کنیم که این مسئله ناشی از تمرین زیاد کشتی گیران است و یا کم تجربگی یا کم کاری آنها.

عضو شورای فنی کشتی آزاد متذکرشد: در رقابت های بوداپست کشتی گیران ما از نظر فنی و تکنیکی خوب بودند، اما از نظر آمادگی جسمانی و توان بدنی مشکل داشتند که باید علت آن بررسی شود.

وی برلزوم برنامه ریزی منسجم برای حضور در رقابت های المپیک 2020 تاکید کرد و گفت: اگر بدون برنامه ریزی و هدف، با همین روند پیش برویم، قطعا در این مسابقات هم نتیجه خوبی نخواهیم گرفت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار