استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: سامانه گرمسیری از طرح های بسیار بزرگ و ارزشمندی است که با نگاه ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزارتخانه های مختلف در حال اجراست و با اجرای آن سطح زمین های آبی استان از 70 هزار هکتار به 200 هزار هکتار خواهد رسید.
کد خبر: ۶۷۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 24 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام اظهار داشت: بیشتر آب شرب شهر ایلام از سد چم گردلان تامین می شود اما در فصول بارندگی شاهد کدر شدن آن هستیم که مسئولان این حوزه باید برنامه ریزی های فنی و تخصصی برای رفع این مشکل داشته باشند چرا که این موضوع ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد.

وی اجرای خطوط انتقال آب در پروژه سامانه گرمسیری را از وظایف آب منطقه ای دانست و افزود: این سامانه از طرح های بسیار بزرگ و ارزشمندی است که با نگاه ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزارتخانه های مختلف در حال اجراست و با اجرای آن سطح زمین های آبی استان از 70 هزار هکتار به 200 هزار هکتار خواهد رسید.

استاندار ایلام به سفر وزیر نیرو به استان اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو فردا به ایلام سفر خواهد کرد و در این سفر مشکلات موجود در اجرای کامل سامانه گرمسیری مورد بررسی قرار می گیرد.

سلیمانی دشتکی خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع مشکل تخصیص آب بهره برداران از سامانه گرمسیری شد و گفت: در جریان اجرای سد سیمره بخشی از مطالبات مردم هنوز پرداخت نشده و این در حالی است که برای بهره برداری کامل از این پروژه باید زمین های بیشتری تملک شوند.

وی تصریح کرد: کارهای بسیار بزرگی در حوزه وزارت نیرو در ایلام در حال انجام است که با اجرای آنها بخش عمده ای از مسائل فرآروی استان رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام از زحمات ذوالفقار مهدی زاده تقدیر و آقای علی پوراحمد به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار