کارشناس مسئول حیات وحش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: بیشترین فعالیت خرس‌های قهوه‌ای در فصل پاییز است و معمولا هم در این فصل بیشترین حوادث برای آنها رخ می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیامک اسماعیلی با اشاره به وجود دو گونه خرس سیاه و قهوه‌ای در ایران، اظهار کرد: گونه خرس سیاه عمدتا در منطقه بلوچستان دیده می‌شود، اما پراکنش خرس قهوه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی از جمله استان کرمانشاه است.

وی کرمانشاه را یکی از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در کشور برشمرد و یادآوری کرد: در کرمانشاه نیز پراکنش خرس قهوه‌ای در کل استان خصوصا منطقه قلاجه، چهارزبر، بیستون، جلالوند و عثمانوند، هرسین، پاوه و ... است.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه جمعیت خرس‌های قهوه‌ای کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: خرس قهوه‌ای از گونه‌های در معرض خطر نیست، البته آماری از جمعیت آن در کرمانشاه نداریم و تاکنون مطالعات دقیقی روی این گونه انجام نشده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: خرس قهوه‌ای پستانداری همه‌چیزخوار و معمولا آرام است، اما زمانی که توله داشته باشد خطرناک خواهد شد.

وی به افراد توصیه کرد در زمانی که خرس قهوه‌ای توله دارد به آن نزدیک نشوند و افزود: خرس قهوه‌ای وقتی در شرایط تهاجمی قرار بگیرد و احساس خطر کند، روی دو پا می‌ایستد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خرس قهوه‌ای معمولا شش ماه در سال و در ایام سرد مشاهده نمی‌شود و به خواب زمستانی می‌رود، تاکید کرد: بیشترین زمان فعالیت خرس قهوه‌ای همین اوایل پاییز است که میوه و خوراکی برای آنها به میزان کافی وجود دارد و البته گاهی هم برای پیدا کردن غذا به زیستگاه انسان نزدیک می‌شوند.

وی افزود: به دلیل فعالیت زیاد این حیوان در پاییز، عمده حوادث نیز در همین فصل برای خرس قهوه‌ای پیش می‌آید.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست در این ایام در صورت مشاهده خرس قهوه‌ای از نزدیک شدن به آن خودداری کنند و به هیچ عنوان آسیبی به این حیوان وارد نکنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار