رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه گفت: علیرغم وعده مسئولین جهت برگزاری مراسم تجلیل و اهداء پاداش به ورزشکاران مدال‌آور بازی‎های پارآسیایی 2018 در کرمانشاه، این موضوع هنوز محقق نشده است.
کد خبر: ۶۷۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از اینسا،عزت الله پرنیان، با اشاره به کسب چهار مدال توسط ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی جاکارتا، عنوان کرد: مسئولین ارشد استانی پیش از اعزام این ورزشکاران به مسابقات وعده دادند که درصورت مدال آوری، پاداشی همسان ورزشکاران مدال‌آور بازیهای آسیایی به آنها داده می شود.

وی افزود: با وجود اینکه ورزشکاران کرمانشاهی در این مسابقات خوب ظاهر شده و مدال آور شدند، هنوز وعده مسئولین محقق نشده و حتی پیگیری‌هایی که در این رابطه انجام دادیم نیز بی پاسخ مانده است.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان تصریح کرد: درحال حاضر تجلیل و اهداء پاداش به این ورزشکاران در ابهام قرار دارد و نمی توانیم زمان مشخصی برای برگزاری این مراسم اعلام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری 24 تا 30 مهر به عنوان هفته ملی پارالمپیک، اظهارکرد: در این هفته برنامه های مختلفی را در سطح استان برگزار کردیم و فردا (دوشنبه) در آخرین روز از این هفته، جشن بزرگی را به این مناسبت با حضور معلولین استان برگزار خواهیم کرد.

پرنیان بابیان اینکه متاسفانه اکثر ورزشکاران معلول استان از نظر مالی و معیشت در مضیقه هستند، افزود: هرچند که تمام امکانات و وسائل ورزشی را بصورت رایگان در اختیار این ورزشکاران قرار داده ایم، اما از آنجایی که بیشتر معلولین استان ساکن مناطق حاشیه نشین شهر هستند، جهت حضور در محل تمرین متحمل سختی و هزینه های زیادی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به معلولین ورزشکار داشته باشیم، عنوان کرد: در سنوات گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که براساس آن فرزندان قهرمانان می‌توانند در دستگاه های مختلف استخدام شوند، این درحالی است که خود ورزشکاران مشکل اشتغال دارند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان ادامه داد: خوشبختانه اخیر بخشنامه ای به دستگاه های دولتی ابلاغ شده که برمبنای آن تمام ارگان ها باید سه درصد از سهم استخدامی خود را به معلولین اختصاص دهند.

وی در پایان تاکید کرد: توجه به مسئله معلولین نباید فقط منحصر به دو نهاد بهزیستی و ورزش و جوانان شود، بلکه ضروری است که همه مردم و نهادها درپی رفع مشکلات این قشر از جامعه باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار