سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از نهایی شدن تسهیلات 287 میلیون یورویی طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: با این روند می‌توان طی دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه بود.
کد خبر: ۶۷۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، محسن رستمی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و ایسنا اظهار کرد: بعد از پیگیری‌‎های فراوان، تسهیلات ارزی طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه از محل صندوق توسعه ملی و با رقم 287 میلیون یورو به تصویب رسید و اکنون بعد از ابلاغ به بانک در مرحله عقد قرارداد است.

وی این میزان تسهیلات ارزی را رقمی قابل توجه دانست که تصویب چنین رقمی تاکنون برای پروژه‌ای در کرمانشاه بی‌سابقه بوده و ادامه داد: این پروژه علاوه بر تسهیلات ارزی، هزار میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری ریالی دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تامین اعتبار برای طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه را زمینه‌ساز تحول در اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد بهره‌برداری از این پروژه ظرف دو سال آینده باشیم.

به گفته این مسئول، مجوزهای اولیه طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه در سال 90 صادر شد و طی دو سال اخیر شاهد عملیات اجرایی این پروژه بودیم.

رستمی با بیان اینکه این طرح هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآوری کرد: با بهره‌برداری از طرح توسعه ظرفیت تولید این پتروشیمی 685 هزار تن در سال اضافه می‌شود و به بیش از یک میلیون و 370 هزار تن کود اوره در سال می‌رسد.

وی اشتغالزایی طرح توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه را نیز 700 نفر برآورد کرد و گفت: در مجموع دو هزار نفر در این واحد مشغول به کار خواهند شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه در زمان احداث نیز برای تعداد زیادی اشتغالزایی خواهد داشت، اظهار کرد: افرادی که در اجرای پروژه‌های اینچنینی فعالیت دارند به نیروهای ماهر و توانمندی تبدیل می‌شوند که بازار کار بسیار خوبی در آینده و در سایر پروژه‌ها برای آنها فراهم می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار