دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه از آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی استان همزمان با شروع موج تردد زوار اربعین از این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 22 October 2018

به گزارش تابناک به  نقل از ایسنا،دکتر صائب مدرسی ، با اشاره به قرارگیری کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین، گفت: علی رغم بسته بودن مرز خسروی، تعداد بسیاری از زوار برای رسیدن به مرز مهران از استان کرمانشاه عبور می کنند، لذا برای خدمات رسانی مطلوب به این زوار تمام نیروهای بهداشت و درمان استان آماده باش هستند.

وی از آماده باش تمام بیمارستان های استان خبر داد و افزود: این وضعیت تا پایان موج بازگشت زوار اربعین ادامه خواهد داشت.

مدرسی با اشاره به استقرار 60 پایگاه اورژانس در استان گفت: از این تعداد 40 پایگاه در مسیر تردد زوار قرار دارد.

وی همچنین از آمادگی 100 دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی در ایام اربعین خبر داد و افزود: یک دستگاه بالگرد نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان 300 نیروی اورژانس در ایام اربعین خدمات رسانی به زوار را بر عهده دارند.

مدرسی به اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت نیز اشاره کرد و افزود: تیم های بازرسی جهت بررسی و کنترل منابع آب و مواد غذایی و محیط زیست فعال هستند و مراکز تهیه و توزیع غذا و منابع ذخیره آب بصورت مستمر بازرسی می شوند.

وی افزود: در این نظارت ها حساسیت ویژه ای در بحث بهداشت و نظافت محل اسکان زوار و تهیه غذا در موکب ها و اماکن بین راهی وجود دارد.

مدرسی انتقال وبا را یکی از نگرانی های سیستم بهداشت عنوان کرد و افزود: سال گذشته بصورت موردی مواردی از وبا وارد کشور شد و درمان لازم صورت گرفت و امسال نیز تنها در این زمینه نگرانی وجود دارد. در همین راستا توصیه می شود زوار حتما از آب و غذای سالم استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار