سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از معدوم سازی حدود ۱.۵ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم و همچنین پلمپ ۲ واحد غیر مجاز عرضه مرغ زنده در یک هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی استان؛ غلامی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از معدوم سازی حدود ۱.۵ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم و همچنین پلمپ ۲ واحد غیر مجاز عرضه مرغ زنده در یک هفته گذشته خبر داد و گفت : دامپزشکی با انجام نظارت‌های مستمر و مدون خود در راستای رسالت ذاتی خویش که همان حفظ بهداشت عمومی جامعه است قدم بر می‌دارد.

وی گفت : هرگونه عرضه و کشتار مرغ زنده در شهر‌ها موجب انتشار بیماری می‌شود که واحد‌های متخلف پس از شناسایی و اخذ دستور مقام قضایی به علت تهدید بهداشت عمومی پلمپ خواهند شد.

غلامی در ادامه تصریح کرد: در راستای نظارت بهداشتی دامپزشکی بر روند عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، این اداره ضمن بازدید از ۵۰۰ مرکز عرضه این محصولات، ۲ واحد صنفی را که برخلاف ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی فعالیت داشتند شناسایی و از فعالیت این مراکز با دستور مقام قضایی جلوگیری بعمل آمد.

وی با اعلام اینکه در طی یک هفته گذشته حدود ۱.۵ تن انواع فرآورده خام دامی نا سالم ضبط و امحاء شد در ادامه توضیحات خود گفت: مردم مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و اطلاعات درج شده روی بسته بندی مرغ نظیر نام کشتارگاه، شرایط نگهداری، تاریخ تولید و انقضاء حتما توجه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هرگونه عرضه گوشت خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها را ندارد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار