معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: خرید کالای غیر استاندارد به معناي دور ریختن پول است.
کد خبر: ۶۷۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهرداد سالاري درهمایش هفته ملی استاندارد بیان داشت:اگرچه دربازار رقابتی قیمت یکی ازشاخص های مصرف کالاست،بعضی ازکالاها که نظام حکومتی و مردم برایشان ارزش قائل اند باجان و مال مردم درارتباط هستند.

وي در ادامه با اشاره به زلزله آبان ماه کرمانشاه افزود:این زلزله ۵ هزارمیلیارد خسارت به استان وارد کرد که این رقم با احتساب وام ها ومنابع دولت این رقم به گمان من به ۱۰ هزار میلیارد رسیده است که البته کارشناسی می خواهد .در دنیا بیمه ها مسئول این خسارت هاهستند اما انها می گویند که ساختمان هایی رابیمه می کنیم که اصول فنی درساختش رعایت شده باشد .ساختمان ها در ۲ بخش ساخته می شود بخشی مصلح و مواد ساختمانی که کنترل کیفیت ان به عهده اداره استانداردو تولیدکنندگان است و بخش دیگر عوامل اجرایی است که باید استاندارد اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد درساخت و ساز اهمیت ویژه ای دارد تصریح کرد:ما معتقدیم که کالای غیراستاندارد خریدن یعنی پول خودرادوریختن، ساختمان، جاده و هرمکانی تخریب می شود دور ریخته می شود.

سالاری گفت : به جای سنگین کردن بدنه دولت فرهنگ بخش خصوصی را رایج کنیم.دربازاررقابتی اصلی مردم خودشان مسئول کنترل کیفیت هستند من باید درزمینه لوازم بازی و ورزشی غیراستانداردتوجه بیشتری داشته باشم چون افرادی که برای سلامتی با این وسیله ها کارمی کنند آسیب می بینند. دربحث شهرسازی حتی خیلی ازشهرهای ما هم استاندارد نیستند. ما ناخواسته استاندارد نداریم واین استاندارد رانداریم درکشور ، حداقل هارا ما خودمان تعیین می کنیم و مقادیر رابا آن معیارمی سنجیم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان درزلزله سنگ تمام گذاشتند اذعان داشت:درزلزله یکی ازقابلیت هایی که بکارگرفته شد اداره استانداردبود. باتوجه به اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب دید، مگر چندآزمایشگاه برای تعیین استاندارد کالا داریم من ازتولیدکنندگان خواهش دارم حتما مصالح باکیفیت تولید کنید چون ثمره اینکاربازسازی این مکان های آسیب دیده می شود.حتی اگر همه ی شماها مصالح باکیفیت تولید کنید و یک نمونه خرابی وجودداشته باشد همان مطرح می شود و کاراسیب می بیند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري بیان داشت: اداره استاندارد به یک ازمایشگاه سیارتبدیل شده است. ازروزی که بحث استاندارد مطرح شد تا امروز که به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است، هنوز ناچاریم بابرخوردهای قهری باتولیدکنندگانی که حداقل مسائل کیفی رارعایت نمی کنند برخورد کنیم. نقش اداره کل استاندارد بیشتر نقش ارشادی و فرهنگی است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار