استاندار کرمانشاه گفت: بیستون تنها به کرمانشاه و مردم ایران تعلق ندارد بلکه متعلق به همه جهانیان است.
کد خبر: ۶۷۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون که در محل هتل لاله این شهر برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون با ایام اربعین حسینی (ع) مصادف شده است، گفت: استان کرمانشاه محل عبور بسیاری از زائرانی است که در بزرگترین رویداد مذهبی جهان شرکت می کنند.

وي در ادامه اظهار داشت: اثر باستانی و جاودانه بیستون تنها به کرمانشاه و مردم ایران تعلق ندارد بلکه متعلق به همه جهانیان است که عظمت و استقامت را می توان در آن مشاهده کرد.

مقام عالي دولت در استان با بيان اينكه کرمانشاه از دیرباز محل پرورش ورزشکاران زیادی در 2 بخش قهرمانی و پهلوانی بوده است، ادامه داد: نام استان کرمانشاه با ورزش و بخصوص ورزش های پهلوانی عجین است و نام آوران زیادی برای جمهوری اسلامی ایران از این خطه سرافزاز افتخارآفرینی کرده اند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: شهر تاریخی بیستون نیز امروز برای چهارمین دوره میزبانی رقابت های سنگنوردی جهان را برعهده گرفته و میزبان ورزشکاران داخلی و خارجی زیادی شده است.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: جهانیان مردم این دیار را با پهلوانی و مهمان نوازی می شناسند، و ورزشکارانی که از اقصی نقاط جهان و استان های مختلف ایران به کرمانشاه و شهر بیستون سفر کرده اند در مدت اقامت خود حتما مهمان نوازي مردم اين ديار را مشاهده خواهند كرد.

وی همچنین با اشاره به حضور کوهنوردان خارجی در ایران و استان کرمانشاه، گفت: شما به امن ترین کشور منطقه خاورمیانه و سپس به یکی از امن ترین استان های ایران سفر کرده اید و حتما از اقامت خود لذت خواهید برد و اميدواريم تا در دوره های آتی جشنواره سنگنوردی بیستون بازهم شاهد حضور ورزشکاران خوب این رشته از کشورهای مختلف جهان باشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار