نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام"، عصر امروز (۲۸ مهر) با حضور جمعی از مسئولین استان در محل پارک شاهد کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 20 October 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در مراسم افتتاح این نمایشگاه، ارتباط نسل امروز با ارزش های دفاع مقدس را از ضروریات کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون ایثار و از خودگذشتگی افرادی هستیم که از جان خود در راه دفاع از کشور گذشتند و باید این فرهنگ همواره در جامعه جاری باشد.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه سعی شده علاوه بر گذری بر واقعه کربلا، ایثار و از خودگذشتگی مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده شود.

وی افزود: در این نمایشگاه که حاصل قریب دو ماه فعالیت شبانه روزی و مستمر جوانان دانشجوی بسیجی کرمانشاه در موسسه "سائر" است، شش بخش مجزا شامل واقعه کربلا، تحولات آغازین جنگ تحمیلی و اعزام اولین نیروهای مقاومت از کرمانشاه، تجربه شهر کرمانشاه در بمباران های شدید هوایی، جلوه هایی از جبهه های غرب کشور و عملیات ها و نهایتا حرم حضرت زینب(س) و یادمان شهدای مدافع حرم کرمانشاه طراحی و بازسازی شده است.

عبدالماکی با بیان اینکه این نمایشگاه تا اربعین حسینی برپا بوده و علاقمندان می توانند همه روزه از آن بازدید کنند، گفت: گفت: در ایام برپایی نمایشگاه در سه سانس یازده صبح، ۱۷ و ۱۹ عصر نمایش صحنه هایی از نقش کرمانشاه در دفاع مقدس را خواهیم داشت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه بر اساس رویکرد تعاملی سازمان با دیگر دستگاه‌ها برگزار شده، گفت: دستگاه های مختلفی از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمانشاه، سپاه نبی اکرم(ص)، لشگر 29 سپاه نبی اکرم(ص)، دانشگاه آزاد، فرمانداری و موسسه سائر در برپایی این نمایشگاه همکاری داشته اند.

در این نمایشگاه که در محوطه پارک شاهد کرمانشاه برپا شده صحنه هایی از واقعه کربلا، دوران دفاع مقدس و شهر کرمانشاه در آن دوران بازسازی شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار