سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نیمه اول امسال مجوز بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان صادر شده است.
کد خبر: ۶۷۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 20 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن رستمی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در شش ماهه امسال 389 مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی با سرمایه گذاری 2067 میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از 10 هزار و 800 نفر در کرمانشاه صادر شده که از نظر تعداد 151 درصد، از نظر میزان سرمایه‌گذاری 24 درصد و از نظر اشتغالزایی 114 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از رشد قابل توجه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان هم یاد کرد و ادامه داد: امسال 171 قرارداد با وسعت 65 هکتار در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده که این عدد در سال گذشته 28 قرارداد به وسعت 15 هکتار بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به مناطق زلزله زده بوده، به گونه‌ای که اکنون در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب دیگر زمینی برای واگذاری نیست.

رستمی دلیل افزایش استقبال سرمایه‌گذاران را بهبود فضای کسب و کار، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و... اعلام کرد.

فعالسازی 44 واحد راکد از ابتدای سال

وی اشاره‌ای هم به واحدهای صنعتی که در شش ماهه امسال به بهره‌برداری رسیده داشت و خاطرنشان کرد: در این مدت 37 واحد صنعتی با سرمایه‌‎گذاری بیش از 300 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که برای 1160 نفر اشتغالزایی داشته است.

به گفته این مسئول، در این مدت 44 واحد صنعتی استان نیز که غیرفعال بودند دوباره به چرخه تولید برگشتند که سرمایه‌گذاری آنها 40 میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها 618 نفر بوده است.

وی عمده واحدهای فعال شده را مربوط به حوزه مصالح ساختمانی در مناطق زلزله دانست و تاکید کرد: هدفگذاری ما برای سال جاری فعالسازی 55 واحد راکد در کل استان است.

قوطی‌سازی زمزم تا دی به تولید آزمایشی می‌رسد

رستمی در ادامه از پیگیری برای راه‌اندازی هشت طرح صنعتی مهم در استان هم خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاری این طرح ها بیش از 2700 میلیارد تومان است و با راه‌اندازی آنها 1900 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و اکنون در زمان ساخت نیز حدود هزار نفر در این طرح‌ها مشغول به کار هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ذوب آهن کرمانشاه را از مهمترین این طرح‌های صنعتی برشمرد که بیش از 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: طرح تولیدی ایلیاذرت نیز از دیگر طرح‌های مهم است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی درباره واحد تولیدی بیواتانول نیز عنوان کرد: این واحد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و کار ساخت آن از سال 1395 آغاز شده، اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از فعالیت 160 نفر در این طرح تولیدی در مرحله ساخت خبر داد و افزود: بیواتانول با همکاری ایدرو ساخته خواهد شد و بر اساس طرح آن از گندم و ذرت برای تولید بیواتانول و خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره کارخانه قوطی‌سازی زمزم نیز یادآوری کرد: این طرح اکنون پیشرفت خوبی دارد و تا دی ماه به تولید آزمایشی خواهد رسید.

رستمی ظرفیت این واحد را تولید 110 قوطی در دقیقه اعلام کرد و گفت: هم اکنون کلیه تجهیزات کارخانه قوطی سازی زمزم نصب شده است.

وی همچنین از پیشرفت 30 درصدی طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه هم خبر داد که سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در حوزه طرح‌های معدنی نیز در سال جاری 20 معدن با اشتغال 186 نفر دوباره به چرخه تولید برمی‌گردد.

رستمی در پایان از برگزاری 37 جلسه ستاد تسهیل در استان از ابتدای امسال هم خبر داد که دو برابر جلسات مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار