مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در سال جاری ماهیانه ۳۵ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می کنیم.
کد خبر: ۶۷۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 20 October 2018

به گزارش خبرنگارتابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، کیومرث مظفری  از پوشش ۴۰ میلیون نفری بیمه سلامت در کشور در قالب صندوق های پنجگانه خبر داد و افزود: در استان کرمانشاه نیز یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته افراد تحت پوشش این بیمه حدود شش میلیون مراجعه به مراکز طرف قرارداد داشتند، یادآوری کرد: سال گذشته ۴۳۷ میلیارد تومان بابت درمان بیماران هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تعداد مراکز طرف قرارداد را ۱۰۴۰ موسسه شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و ... اعلام کرد.

مظفری اشاره ای هم به ۱۷۰۰ بیمار خاص تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت داشت و عنوان کرد: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان بابت درمان این بیماران هزینه شده است.

به گفته این مسئول، بیشترین هزینه در این بین مربوط به بیماران هموفیلی است.

مظفری اظهار کرد: هم اکنون ۹۵ درصد هزینه درمان بیماران خاص و بیش از ۹۵ درصد هزینه بیماران صعب العلاج توسط بیمه تامین می شود.

وی درباره پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد نیز خاطرنشان کرد: اکنون پرداخت مطالبات ما تقریبا به روز است.

به گفته این مسئول، برای امسال نیز تا کنون ۲۹۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت استان در نظر گرفته شده که ۳۳ درصد آن به صورت اوراق خزانه بابت مطالبات سال ۹۶ مراکز دانشگاهی در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تاکید کرد: به زودی مطالبات تیرماه داروخانه ها و بیمارستان های خصوصی و خردادماه پزشکان، آزمایشگاه ها، بیمارستان های دولتی غیردانشگاهی و ... پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد هزینه های بستری بیمه‌شدگان در مراکز دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی تحت پوشش بیمه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآوری کرد: بیمارستانها به هیچ عنوان حق ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تامین دارو و تجهیزات را ندارند.

وی درباره افزایش تعرفه ها در سال جدید نیز گفت: ابتدای امسال پنج درصد افزایش تعرفه داشتیم.

مظفری در ادامه با بیان اینکه بیمه سلامت در طول سالهای فعالیت خود پروژه های بزرگی را در استان اجرا کرده، گفت: در سال ۷۵ طرح بیمه همگانی روستاییان و عشایر برای ۷۰۰ هزار نفر در استان اجرا شد واین طرح در سال ۸۴ از کارت بیمه به دفترچه بیمه ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: در سال ۸۱ نیز برای ۲۴۰ هزار نفر در استان طرح ملی کارت بیمه بستری اجرا شد.

مدیرکل ببمه سلامت استان کرمانشاه مهمترین پروژه اجرا شده را طرح بیمه همگانی سلامت رایگان دانست که در اردیبهشت سال ۹۳ برای ۳۷۰ هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه ای در استان انجام شد و اضافه کرد: ادعا می کنیم اکنون هیچ فرد فاقد پوشش بیمه در استان نداریم.

مظفری استقرار نظام الکترونیکی تایبد دارو، استقرار سامانه استحقاق سنجی الکترونیکی با کمک کد ملی و بدون نیاز به دفترچه در ۱۷ بیمارستان دولتی دانشگاهی و ... را از دیگر طرح های اجرا شده برشمرد و تاکید کرد: مقدمات نظام ارجاع الکترونیک روستاییان استان نیز در چند نقطه استان فراهم شده و به زودی اجرا می شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار