استاندار كرمانشاه گفت: پیمانکاران موظفند در بازسازی مناطق زلزله زده از نیروی کار استان استفاده کنند.
کد خبر: ۶۷۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 20 October 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط غمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از شاخص های اصلی برای سرمایه گذاری و رونق تولید وضعیت بازار کسب و کار است.

وي بيان داشت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در زمینه فضای کسب و کار از رتبه ۳۱ به رتبه ۲۸ آمده ایم و این بهبود جایگاه، دلگرم کننده است ولی باید کاهش بیشتری داشته باشد.

مقام عالي استان ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۷۱ موافقت اصولی انجام گرفته است که در مدت مشابه در شش ماهه اول سال ۹۶ این تعداد ۲۸ عدد بوده است.

رئيس ستاد مقا.ومتي استان تصريح كرد: در زمینه واگذاری زمین به سرمایه گذاران نیز شاهد بهبود شاخص بوده ایم بطوريكه در شش ماهه اول سال ۹۷ شاهد واگذاری ۶۵ هکتار زمین به سرمایه گذاران بوده ایم که این میزان در مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ هکتار بوده است.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه این رشد چشمگیر نشان دهنده تمایل کارآفرین به سرمایه گذاری در کرمانشاه است. گفت: حجم عظیمی از بازسازی در مناطق زلزله زده در جریان است که فرصتی برای اشتغال جوانان محسوب می شود.

مهندس بازوتد افزود: روز جمعه یک بازدید میدانی ازمنطقه داشتم و متاسفانه در برخی واحدهای در دست بازسازی از کارگران غیربومی به عنوان آرماتوربند و نقاش و گچکار استفاده می شد که جای تاسف دارد و در همین راستا پیمانکاران موظف شدند که از نیروی کار بومی استفاده کنند.

وي در پايان گفت: استان کرمانشاه در حوزه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی در رتبه ۵ کشور قرار دارد که بسیار مناسب است و امیدواریم این تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال جدید در حوزه روستا شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار