معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از سامانه گرمسیری بعنوان مهمترین طرح تحول آفرین در غرب کشور نام برد.
کد خبر: ۶۶۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 20 October 2018

به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دکتر هدایت حاتمی در حاشیه این سفر اظهار داشت: سامانه گرمسیری یک پروژه عظیم و تحول آفرین در منطقه غرب کشور است و باید بیشترین بهره را از آن بگیریم.

وي گفت: خوشبختانه یک کارآفرین توانمند جهت سرمایه گذاری در حوزه باغداری در قصرشیرین ابراز تمایل کرده و امروز به شکل هوایی و زمینی از اراضی مستعد منطقه و امکانات و بسترهای موجود بازدید کرد. امیدواریم با نهایی شدن این طرح شاهد یک اشتغال زایی چشمگیر و رونق اقتصادی بیشتر در منطقه باشیم.

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بيان داشت: شهرستان قصرشیرین به دلیل برخورداری از منابع آبی مناسب، داشتن پتانسیل مناسب در حوزه باغداری و شیلات و مرزهای مهم مبادلاتی خسروی و پرویزخان دارای یک موقعیت اقتصادی بی نظیر است. همچمین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز در حال تبدیل شدن به منطقه آزاد است.

دكتر حاتمي تصريح كرد: خوشبختانه با وجود تحریم ها، مرزهای مبادلاتی از رونق خوبی برخوردارند و روند صادرات کالاهای بسیار دلگرم کننده است لذا همه باید کمک کنند تا مرزهای مبادلاتی رونق خود را حفظ کنند.

وي ادامه داد: چند سال قبل سومار را بر اساس ضرورت ها و دورنماها و تحلیل های مثبتی که داشتیم بازگشایی کردیم و خوشحال هستیم که امروز تبدیل به یکی از مرزهای پر رونق کشور شده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اظهار داشت: یکی از اولویت ها فراهم کردن زیرساخت ها در مرزهای تجاری و بازرگانی است تا از این طریق زمینه و بستر لازم برای تسهیل در روند مبادلاتی استان فراهم شود.

وي گفت: بخش هایی از طرح ۳ هزار هکتاری باغات بنیاد مستضعفان اکنون به بازدهی رسیده و محصولات آن راهی بازار می شود که اتفاق خوشایندی است و در رونق منطقه اثرگذار است.

دكتر حاتمي در پايان افزود: همچنین مجموعه طرح های پرورش ماهی منطقه، یک فرصت بسیار مناسب را برای توسعه شیلات فراهم کرده اند. تلاش می کنیم با تامین سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان قیمت به گسترش این بخش کمک کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار