دبیر هیئت پزشکی_ ورزشی استان کرمانشاه گفت: در استان ۳.۵ درصد جمعیت ورزشکار هستند.
کد خبر: ۶۶۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 18 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،وحید خسروی اظهار داشت: تعداد ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده ورزشی به عنوان یکی از ملاک های ارزیابی استان ها در توسعه ورزش به شمار می رود.

وی افزود: استان ما نیز با توجه برخورداری از ظرفیت و زیر ساخت های ورزشی و نوع فرهنگ حاکم بر استان در جذب ورزشکاران موفق بوده است.

دبیر هیئت پزشکی_ورزشی استان کرمانشاه از وجود ۳۶۹ مجموعه ورزشی و ۵۰۱ باشگاه ورزشی در سطح استان در قالب ۴۸ رشته ورزشی خبر داد و گفت:شمار ورزشکاران استان ۷۰ هزار و ۳۶ نفر است که شهرستان کرمانشاه با۴۱ هزار و ۲۰۵ نفر بیشترین تعداد ورزشکاران را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ درصد جمعیت استان در اماکن دارای مجوز و زیر نظر مربی ورزش می کنند بیان کرد: در مجموع کرمانشاه از نظر شاخص ورزشی از جایگاه خوبی برخوردار است.

به گفته خسروی بیشترین تمایل مردم به رشته هایی نظیر فوتبال،ژیمناستیک، تکواندو، کشتی، والیبال، ورزش همگانی، بومی و محلی، شنا و بدنسازی است که برخی ریشه در جذابیت های رسانه ای و برخی تعداد ورزشکاران موفق و زیرساختهای موجود دارد.

وی با بیان اینکه بیمه ورزشی ضامن سلامت ورزشکاران است، عنوان داشت: در موفقیت ورزشکاران عوامل مختلفی نقش دارد که در این میان حوزه پزشکی ورزشی نقش مهمی را ایفا می کند و خدماتی شامل پرداخت هزینه های درمانی در قالب بیمه ورزشی، خدمات کلینیک تخصصی، فیزیوتراپی و کاشورزه های ورزشی ارائه می دهد.

دبیر هیئت پزشکی_ورزشی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هدف ما پشتیبانی از ورزش قهرمانی و حمایت از سلامت همگانی است گفت: در مسابقات آسیایی جاکارتا ۱۱.۲ درصد کل مدال های کشور به کرمانشاه با ده مدال اختصاص یافت و در مسابقات پارالمپیک آسیایی نیز از ۶ نفر اعزامی چهار نفر موفق به کسب مدال شدند.

وی افزود: همچنین سالیانه ۳۰۰ نفر از ورزشکاران کرمانشاهی در اردوهای تیم ملی حضور می یابند و بین ۵۰ تا ۶۰ عنوان آسیایی، جهانی و بین المللی کسب می کنند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار