رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برپایی نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام" در محل پارک شاهد شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 18 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،مهدی عبدالمالکی اظهار داشت: کرمانشاه با وجود دارا بودن مردمانی که شهره محبان اهل بیت علیهم السلام هستند، در طول تاریخ افتخار میزبانی زوار امام حسین (ع) را برای خود ثبت کرده است.

وی افزود:استانی که در گذر تاریخ و در دوران دفاع مقدس، جوانان کربلایی اش نقش آفرینی ویژه ای در حماسه آفرینی و میهن پرستی داشتند و در منزل اخیر خود با هدیه ۱۵ لاله گلگون کفن به عنوان شهدای مدافع حرم، احیاگر مسیری بودند که از کربلا آغاز شده و به شام رسیده و در پی وصال منتقم خون سالار شهدا است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت برپایینمایشگاه "از کربلا تا شام" ،ارتباط نسل امروز با ارزش های دفاع مقدس را از ضروریات کنونی عنوان کرد و بیان کرد: این نمایشگاه در راستای رسالت فرهنگی و با همکاری فرماندهان و بسیجیان سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و دانشجویان انقلابی و مقارن با آغاز همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی، برپا می شود.

وی گفت: در این نمایشگاه که حاصل ۵۰ روز فعالیت شبانه روزی است ۶ بخش مجزا از واقعه کربلا، تحولات آغازین جنگ تحمیلی و اعزام اولین نیروهای مقاومت از کرمانشاه، تجربه شهر کرمانشاه در بمباران های شدید هوایی، جلوه هایی از جبهه های غرب کشور و عملیات ها و نهایتا حرم حضرت زینب (س) و یادمان شهدای مدافع حرم کرمانشاه طراحی و بازسازی شده است.

عبدالماکی با بیان اینکه افتتاحیه این نمایشگاه روز شنبه ۲۸ مهرماه برگزار می شود، ابراز داشت: این نمایشگاه از روز جمعه ۲۷ مهرماه در ساعات ۱۱ صبح، ۱۷ و ۱۹ عصر بر روی علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت باز خواهد بود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار