مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: هیچکدام از مدارس استان حق ندارند برای روزهای تعطیل که دانش آموزان نیاز به تفریح و بازی دارند، به آنها مشق بدهند.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 17 October 2018

به گزارش تابناک، مجید یزدان پناه امروز (25 مهر) در همایش بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان که در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه مدارس و خانواده ها با سخت گیری در بحث آموزش عرصه را بر دانش آموزان تنگ کرده اند، اظهار کرد: در تمام طول هفته دانش آموزان وقت خود را یا در کلاس های درس و یا در کلاس های مختلف تقویتی سپری می کنند، لذا عملا فرصتی برای تفریح و بازی دانش آموزان باقی نمی‌ماند.

وی با انتقاد از تبلیغات گسترده صدا و سیما در بحث ترویج کتاب ها و کلاس های تقویتی، عنوان کرد: درحال حاضر اولویت اول تا سوم خانواده ها و نظام آموزشی ما برای دانش آموزان "مدرسه، کلاس و درس" شده و کاملا آنها را در محاصره آموزش قرار داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدارس حق ندارند برای روزهای تعطیل دانش آموزان مشق تکلیف کنند، افزود: مدارس به جای تمرکز در دادن مشق به دانش آموزان سعی کنند که استعداد آنها را در رشته های مختلف کشف و آموزش مهارت های اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه فاصله بین مدارس و خانواده ها زیاد است، اعلام کرد: در این رابطه هم خانواده ها مقصر هستند و هم مدارس و ضروری است این فاصله را کم کنیم.

یزدان پناه اضافه کرد: نشست های اولیاء و مربیان نیز عموما ختم به مسائل اقتصادی و دریافت پول از خانواده ها می شود که این روند باید متوقف شود و بیشتر سعی در آگاه کردن خانواده ها در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی و پرورشی کنیم.

وی درادامه به جایگاه تعلیم و تربیت در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: کشورها در تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... پیشرفتی داشته باشند، باید بنای کار را در تعلیم و تربیت و آموزش قرار دهند تا موفق شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای داشتن کشوری پیشرفته در تمام حوزه ها باید روی بحث آموزش و پرورش دانش آموزان کار شود.

وی همچنین بااشاره به نامگذاری 24 آبان تا سوم مهر به نام هفته "پیوند اولیاء و مربیان" اظهار کرد: یکی از نگرانی هایی که در این حوزه همواره با آن مواجه بوده ایم، عدم شرکت پدران در جلسات اولیاء و مربیان است.

یزدان پناه افزود: طبق یک فرهنگ غلط تمام مسئولیت تربیت فرزندان به عهده مادران است که امیدورایم این فرهنگ اصلاح شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار