رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: طی سه سال گذشته ۹۳ پرونده قتل در استان به سازش و گذشت خانواده‌های مقتولان منتهی شده است.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 17 October 2018

به گزارش تابناک،جبار تجری ، با اشاره به تشکیل ستاد تالیف قلوب استان در سال 94، اظهارکرد: از زمان شکل گیری این ستاد در استان تاکنون 93 پرونده قتل در استان را به سازش منتهی کرده ایم.

وی افزود: آخرین پرونده سازش نیز مربوط به چند روز گذشته است که در آن حکم قصاص به اعدام جوانی منجر به عفو و گذشت خانواده مقتول شد.

رئیس ستاد تالیف قلوب استان در خصوص جزئیات این پرونده قتل تصریح کرد: در پی نزاع دو نفر در سال 93 قتلی رخ می دهد که با شگل گیری پرونده برای قاتل در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرماشاه و تکمیل مراحل اولیه قانونی، حکم قصاص صادر می شود.

وی اضافه کرد: با قطعی شدن حکم اعدام قاتل، پرونده در سال 96 وارد ستاد تالیف قلوب استان شد و پیگیری از طریق یکی از شعب سازش ستاد برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز شد.

تجری خاطرنشان کرد: سرانجام پس از یکسال پیگیری و حضور مکرر در منزل خانواده مقتول و کمک گرفتن از معتمدین محلی، خانواده مقتول از اجرای قصاص جوان در آستانه اعدام منصرف شدند.

وی یادآورشد: خانواده مقتول نیز با حضور در دفتر خانه اسناد رسمی گذشت خود را اعلام و پرونده به سازش منتهی شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار