یک شهروند کرمانشاهی از رفع موانع پذیرش بیمارش با مشکل حاد قلبی خبر داد و گفت: بیمارستان بیستون طی بخشنامه‌ای با بیمه خدمات درمانی این بیمار را پذیرش و آنژیوگرافی کرده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 14 October 2018

به گزارش تابناک صبح امروز از طریق مسؤولان یکی از نهادهای فرهنگی متوجه شدیم که در گوشه‌ای از این شهر شهروندی کرمانشاهی که از قضا بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی استان است در راستای پیگیری مراحل درمان خود و هزینه‌های درمان و بیمه در یکی از مراکز درمانی دچار مشکلاتی شده است.

براساس این گزارش، خبرگزاری فارس درصدد پیگیری این موضوع با شهروند کرمانشاهی تماس حاصل کرد تا از نزدیک در جریان ماجرا قرار بگیرد و سخنانش را به گوش مسؤولان مربوطه برساند.

موضوع این گزارش در واقع عدم پذیرش بیماران با استفاده از خدمات درمانی از سوی بیمارستان بیستون کرمانشاه بود، چرا که باوجود تماس و مکاتبات سازمان بیمه خدمات درمانی، اما مسؤولان مربوطه از پذیرش بیمار حاد قلبی با وجود وضعیت اورژانسی فرد مذکور که از پرسنل بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی استان بود به بهانه پر شدن ظرفیت تخت‌ها سر باز زدند.

رضا.س در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه خواستار پیگیری موضوع و بیان مطالبه به حق از این ماجرا شد و اظهار داشت: به بیمارستان بیستون کرمانشاه (واقع در میدان شهدا به سمت کیهانشهر)، مراجعه کردم اما مسؤولان این مرکز درمانی به ما گفتند که مدت خدمات درمانی پر است و باید بیمار را به صورت آزاد بستری و حساب کنند، در حالی که دارای بیمه خدمات درمانی است.

این شهروند کرمانشاهی با اشاره به اینکه از سر ناچاری و با مقروض شدن مجبور شده که هزینه آزاد آنژیوگرافی را با مبلغی بیش از چهارمیلیون و پانصد هزار تومان برای یکبار آنژیوگرافی پرداخت کند، گفت: اگر این هزینه را با دفترچه بیمه خدمات درمانی (که حق هر بیماری است) محاسبه می‌کردند بخش اعظمی از این هزینه سرسام آور کم می‌شد.

وی گفت: پاسخ مدیر بیمارستان بیستون مبنی بر این بود که به دلیل پر شدن سقف خدمات درمانی همه مراجعان به این بیمارستان از یکم آبان ماه پذیرش می‌شوند،این در حالی که است که پذیرش بیماران قلبی اضطراری است.

این شهروند کرمانشاهی اظهار داشت: باوجود اینکه بیمار دفترچه خدمات درمانی و بیمه مادام‌العمر دارد از مسؤولان، اصحاب‌رسانه و نمایندگان شهر کرمانشاه تقاضای پیگیری را مطرح کردم.

این شهروند کرمانشاهی ساعاتی قبل با این رسانه تماس حاصل کرد و از برطرف شدن بخشی از مشکلات بستری شدن بیمارش در بیمارستان مذکور خبر داد و گفت: بیمارستان بیستون به اداره خدمات درمانی نامه دادند که بیمار قلبی را در اولویت سهمیه مهر ماه قبول کنیم. (هرچند در ساعات پایانی اداری این مرکز درمانی برخی سخنان مغایر را شنیدم.)

رضا.س با اشاره به اینکه بیمه خدمات درمانی ( با توجه به بخش نامه داخلی ) سقفی را برای هر ماه قرار داده است، بیان کرد: همسرم اکنون آنژیوگرافی شده و بستری است، همچنین طبق دستور نامه مقرر شده است که سهمیه این بیمار جزو مهر ماه منظور شود و در بالای پرونده نیز قید شده است.

این شهروندان کرمانشاهی ضمن قدردانی از خبرگزاری فارس به عنوان تریبون و صدای رسای مردم جامعه از مسؤولان خواست که نسبت به رفع مشکلات آحاد مردم مساعدت و حقانیت را در اولویت قرار دهند و در هر امری رضای خداوند را در نظر بگیرند.

گفتنی است، طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در هفته جاری چهار مرکز غیرمجاز درمانی در شهر کرمانشاه کشف و پلمب شده است، لذا طی روزهای آتی گزارش میدانی و پیگیری اطلاعات بیشتر از سوی شهروندان و مسؤولان در مورد پذیرش بیماران به ویژه بیماری‌های قلبی و بهره‌مندی آنان از خدمات بیمه‌های درمانی از سوی مراکز درمانی به همراه نحوه دریافت خدمات به آنان و امکان استفاده از تجهیزات و امکانات این مراکز اطلاع رسانی می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار