رئیس شورا‌های حل اختلاف و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: نیمه نخست امسال ۸۶۴۸ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان به صلح و سازش رسیده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 14 October 2018

به گزارش تابناک،جبار تجری با اشاره به اهمیت و نقش ویژه شوراهای حل اختلاف در به صلح و سازش رساندن اختلافات و منازعات مردمی و اصلاح ذات البین، اظهار کرد: از آنجایی که اعضاء شوراهای حل اختلاف از بین بزرگان، معتمدین و افراد مورد وثوق شهر‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها انتخاب شده اند، از ظرفیت و توان بالایی در حل و فصل اختلافات برخوردارند و نزد مردم نیز دارای مقبولیت هستند، لذا در پرونده‌هایی که قابلیت سازش وجود دارد معمولاً موفق عمل کرده و پرونده‌ها با سازشی دائمی و پایدار مختومه می‌شود.

این مسئول سرعت در رسیدگی را از دیگر ویژگیهای شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اساسا رسیدگی شورا تابع تشریفات زمان‌بر در قانون آیین دادرسی مدنی نیست، پرونده‌ها با سرعت بیشتری در شورا‌ها رسیدگی و تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه از ورود 43 هزار و 790 فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان طی نیمه نخست امسال خبرداد و تاکید کرد: از این تعداد 43 هزار و 726 فقره پرونده در 112 شعبه شهری و 37 شعبه روستایی شورای حل اختلاف استان کرمانشاه مختومه شد.

وی افزود: همچنین در این مدت با تلاش اعضا و قضات شورای حل اختلاف 8648 فقره پرونده به صلح و سازش انجامید.

تجری تصریح کرد: آموزش مستمر اعضاء، بازرسی و سرکشی منظم از شورا‌ها توسط هیات های مختلف در شش ماهه نخست سال به صورت منظم و مستمر انجام شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه در پایان لزوم ایجاد سازش و صلاحیت ذاتی شورای حل اختلاف و رفع تنش و ستیز را در جریان پرونده های وارده از مهمترین وظایف این مجموعه برشمرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار