مجمع انتخابات شورای ملی نخود ایران برگزار و اعضای هیات رییسه این شورا برای مدت سه سال انتخاب شدند.
کد خبر: ۶۶۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 10 October 2018

به گزارش تابناک، فرزاد افضلی ، بااشاره به تولید 17 هزار و 200 تن آبزیان در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: برآورد می کنیم این میزان تولید در سالجاری به 21 هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: بیش از شش هزار تن از تولیدات ماهی استان از طریق مرزهای غربی و جنوبی صادر می شود.

مدیرکل شیلات استان سرانه مصرف ماهی در میان مردم کرمانشاه را طی سال گذشته 9 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: مقدمات راه اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه را در غرفه های بلوار تاق بستان، جنب فروشگاه رفاه فراهم کرده ایم.

وی همچنین از انجام مقدمات راه اندازی مجتمع های پرورش ماهی و میگو در حوزه سامانه گرمسیری و فاز دوم سد شهدای قصرشیرین خبرداد و افزود: میزان تولیدات سال گذشته طرح های پرورش ماهی در قفس در سدهای مخزنی غیرشرب استان 640 تن بوده که برآورد می شود در سالجاری به 1350 تن برسد.

افضلی تصریح کرد: مطالعات نهایی امکان سنجی پرورش آبزیان در دو سد جامیشان و زمکان به اتمام رسیده، لذا جهت جلب و حفظ سرمایه گذاران این دو سد باید محیط زیست استان موافقت خود را در خصوص اجرای طرح آبزی پروری در این دو سد اعلام کند.

وی با بیان اینکه طبق این مطالعات گونه های قزل آلای رنگین کمان، کپور و شاه میگوی آب شیرین در این سدها قابل پرورش است، گفت: هر کدام از این دو سد سالانه ظرفیت تولید 300 تن ماهی را دارند، اما برای شروع در سال جاری با 150 تن پرورش را آغاز خواهیم کرد.

به گفته این مسئول توسعه پرورش آبزیان در دو سد داریان و هیروی پاوه هم نیازمند استعلام از شرکت توسعه آب و نیروی ایران است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار