هشت عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه طی نامه های جداگانه به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی خواستار توجه جدی این مسئولان به بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه شدند.
کد خبر: ۶۶۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 10 October 2018

به گزارش تابناک ،جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، در این خصوص اظهار کرد: در نامه نمایندگان استان به رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست شده تا پروژه نیمه کاره موزه منطقه ای کرمانشاه با اختصاص بودجه از محل اعتبارات سال 97 و 98 هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در این نامه تاکید شده در صورت نیاز از طریق کمیسیون ماده 28 مجوز لازم برای اعتبار این پروژه در بودجه 98 صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بابیان اینکه پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه درحال حاصر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل این پروژه به حدود 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اما طی سالهای گذشته اعتبار چندانی به آن اختصاص داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود 12 هزار قلم اشیاء تاریخی در استان، راه اندازی این موزه یکی از ضروریات استان به شمار می رود.

بالایی اضافه کرد: همچنین مجمع نمایندگان کرمانشاه در دو نامه جداگانه دیگر به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خواستار توجه به بخش گردشگری استان شده اند.

وی تصریح کرد: در نامه اول تاکید شده باتوجه به اینکه مطالعات منظر طبیعی و فرهنگی اورامانات از پیشرفت خوبی برخوردار است، در سال 2019 و یا 2020 پرونده ثبت جهانی این اثر در اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، برنامه ریزی برای تبدیل کرمانشاه به محور یک رویداد گردشگری در سال 2020 دیگر درخواست نمایندگان کرمانشاه از رئیس سازمان میراث فرهنگی است.

وی افزود: در این نامه به ظرفیت های غنی کرمانشاه درحوزه تاریخ، طبیعت، فرهنگ و آثار ملموس و غیرملموس اشاره و عنوان شده که این ظرفیت های می تواند زمینه ای برای ایجاد محورهای گردشگری مهم در منطقه باشند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار