رئیس هیات بسکتبال اظهار داشت: تمام کارهای انتقال تیم بسکتبال نیروی زمینی تهران به کرمانشاه انجام شده است و منتظر پاسخ مثبت فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور برای این انتقال هستیم.
کد خبر: ۶۶۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 09 October 2018

به گزارش تابناک، کرم احمدیان بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال بعد از 25 سال دوری، دوباره به کرمانشاه برگشته تا تجارب ارزنده‌اش را در اختیار بسکتبال شهرش قرار دهد.

وی که به تازگی ریاست هیأت بسکتبال استان را برعهده گرفته است در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس کرمانشاه، از برنامه‌هایش برای بازگشت این رشته به روزهای اوجش می‌گوید.

*بسکتبال کرمانشاه سرشار از استعداد است

کرم احمدیان در ابتدا با بیان این که بسکتبال کرمانشاه نسبت به گذشته افت کرده است ، اظهار داشت: واقعیت این است که بسکتبال کرمانشاه تا حدود سال 1372 وضعیت خوبی داشت، اما بعد از آن افت کرد، یعنی حدود سه دهه در این رشته کار نشده است.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه افزود: بسکتبال کرمانشاه در دهه 70 بازیکن‌های متعددی در تیم ملی داشت یادم می‌آید بنده، عیوضی، عصری و چند بازیکن دیگر از استان به تیم ملی امید دعوت شدیم و توانستیم در این تیم فیکس شویم.

وی با اشاره به این که بسکتبال کرمانشاه سرشار از استعداد است، گفت: کرمانشاه سرشار از بازیکن مستعد است و می‌تواند بسکتبال استان را سال‌ها بیمه کند، اما شما برای تربیت و هدایت این پتانسیل نیاز به منابع مالی دارید، در این جا چیزی به نام اسپانسر وجود ندارد، شما نمی‌توانید یک منبع مالی مطمئن برای رشته بسکتبال پیدا کنید و تا وقتی که برای این مسئله چاره‌ای اندیشیده نشود وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

*بسکتبال کرمانشاه قدمت زیادی دارد

احمدیان در ادامه با اشاره به قدمت بسکتبال در کرمانشاه، ادامه داد: در جامعه کرمانشاه از دیرباز بسکتبال و قهرمانی اهمیت داشته است، یعنی این رشته یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی نزد مردم استان بوده، ولی شرایط ورزش در آن موقع مثل امروز نبوده که مباحث مالی حرف اول را زده باشد، یعنی ماهیت ورزش نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم در ورزش حرف برای گفتن داشته باشیم باید براساس ورزش روز دنیا پیش برویم، ورزش امروز هم نیاز به منابع مالی دارد و تا وقتی این مسئله محقق نشود نباید انتظار معجزه داشت، شهرهای مختلف ایران را ببینید، اغلب آن‌ها چون اسپانسر دارند در بسکتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما وضعیت در کرمانشاه به گونه‌ای دیگر است، ما برای رهایی از این مشکل، باید به فکر چاره باشیم تا سطح مان را مثل استان‌های قدرتمند برسانیم.

*ارتقای دانش مرییان و داوران بسکتبال کرمانشاه

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه با بیان این که برنامه‌های زیادی برای بازگشت بسکتبال به روزهای اوج خود دارد، اظهار داشت: همگانی کردن بسکتبال مهم‌ترین برنامه‌ای است که مدنظر داریم، به همین دلیل می‌خواهیم این رشته را به داخل پارک‌ها و خیابان‌ها بکشانیم تا مردم بیشتر با آن آشنا شوند.

وی با اشاره به این که لیگ بسکتبال 3*3 در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: به تمامی شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم که به زودی لیگ بسکتبال سه در سه برگزار می‌شود و آن‌ها می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در این لیگ شرکت کنند.

احمدیان همسان‌سازی روش‌های آموزش مربیان و داوران بسکتبال را از برنامه‌های اصلی این هیأت برشمرد و گفت: به‌زودی کلاس‌های همسان‌سازی آموزش مربیان و داوران بسکتبال کرمانشاه برگزار می‌شود و آن‌ها توسط مدرسان برتر این رشته در ایران آموزش می‌بینند.

وی بر لزوم تربیت مربی و داور زبده در بسکتبال کرمانشاه تاکید کرد و افزود: یکی از ایراداتی که بسکتبال کرمانشاه با آن مواجه است عدم حضور مربیان و داروان استان در مسابقات کشوری است به همین خاطر تلاش می‌کنیم با برگزاری کلاس‌های مختلف این ضعف و خلا را برطرف کنیم.

*منتظر انتقال تیم بسکتبال نیروی زمینی تهران به کرمانشاه هستیم

احمدیان از نهایی شدند انتقال تیم بسکتبال نیروی زمینی تهران که در سوپر لیگ حضور دارد به کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: تمام کارهای این انتقال انجام شده است و فقط منتظر پاسخ مثبت امیرآریانفر، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور هستیم.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه افزود: انتقال تیم نیروی زمینی به کرمانشاه می‌تواند وضعیت بسکتبال استان را متحول کند و به آن رونق ببخشد، البته در حال مذاکره با یک شرکت دارویی نیز هستیم که موافقت آن‌ها را برای تشکیل و حضور یک تیم در لیگ دسته اول بسکتبال اخذ کنیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار