مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک گفت: هرگونه ورود، تردد، احداث بنا و انجام هرگونه فعالیت در حریم راه‌آهن کرمانشاه ممنوع است.
کد خبر: ۶۶۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 08 October 2018

به گزارش تابناک،جلال‌الدین کوکنار ، با اشاره به اینکه در جهت تردد در محدوده راه‌آهن باید از گذرگاه‌های مجاز تعریف شده استفاده شود اظهار داشت: حریم راه‌آهن با توجه به قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن 117 متر تعیین شده است.

وی عنوان کرد: در محدوده 17 متری از طرفین خط اختصاصی راه‌آهن محسوب می‌شود و هرگونه ورود، تردد، احداث بنا و فعالیت در آن محدوده ممنوع است.

کوکنار گفت: با توجه به اینکه سرعت قطارها بیش از 120 کیلومتر در ساعت است و سیستم ترمز قطار در قطارهای مسافربری حداقل 700 متر بعد از ترمز کردن عمل می‌کند افراد حریم راه‌آهن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه جهت تردد ایمن و مجاز وسایل نقلیه و عابر پیاده گذرگاه‌های مجازی تعریف شده است افزود: نباید از روی خطوط را‌ه‌آهن برای عبور و مرور استفاده کرد و در مکان‌هایی که گذرگاه همسطح مجاز وجود دارد و راهدار نیز مستقر است امکان تردد وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک در مکان‌های مورد نیاز زیرگذر احداث شده است عنوان کرد: حریم 17 متر برای تأسیسات راه‌آهن و عبور کابل‌های آب و برق برای سازمان‌ها است و بعد از آن 70 متر برای خطرات راه‌آهن است که چنانچه ساخت و سازی در حریم راه‌آهن ایجاد می‌شود باید مجوزهای قانونی از اداره راه‌آهن دریافت شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار