به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه تعداد دانشجویان پذیرش شده مراکز این دانشگاه در مهر امسال نسبت به مشابه سال قبل به یک سوم کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 07 October 2018

به گزارش تابناک،مزدک راد ملکشاهی ، با اشاره به ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش پنج هزار دانشجو، اظهارکرد: مهر سال گذشته تعداد دانشجویان پذیرش شده در این دانشگاه حدود دو هزار نفر بود، اما امسال این تعداد به 602 دانشجو کاهش یافته است.

وی ادامه داد: عدم پذیرش دانشجو در 12 مرکز علمی کاربردی دولتی استان و نیز کاهش کلی تعداد دانشجویان دانشگاه ها از مهمترین دلایل این مسئله است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع 12 مرکز علمی کاربردی دولتی استان که باید به بخش خصوصی واگذار شوند، تاکنون هیچ مرکزی واگذار نشده، البته تعدادی متقاضی داریم که درخواست های آنان درحال بررسی است.

به گفته این مسئول مراکز علمی کاربردی دولتی تاپایان امسال فرصت دارند به بخش خصوصی واگذار شوند، درغیر اینصورت تعطیل خواهند شد.

ملکشاهی بابیان اینکه امسال تنها هفت مرکز غیردولتی استان جذب دانشجو داشتند، اضافه کرد: با اضافه شدن واحد علمی کاربردی جهان فولاد کرمانشاه ظرف چند ماه آینده، این مرکز نیز بهمن امسال جذب دانشجو خواهد داشت.

وی همچنین به اعلام نتایج طرح سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی کشور در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح مراکز علمی کاربردی کشور از نظر شاخص های فرهنگی، آموزشی، دانشجویی و... در چهار سطح دسته بندی شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه بابیان اینکه هیچکدام از مراکز علمی کاربردی کشور نتوانستند در گروه A قرارگیرند، افزود: 17 مرکز درگروه Bو بیش از 50 درصد از مراکز علمی کاربردی کشور در گروه C قرارگرفتند.

وی اضافه کرد: در این سطح بندی تمام هفت مرکز علمی کاربردی غیردولتی کرمانشاه در گروه C قرار گرفته اند.

ملکشاهی بااشاره به اینکه مراکزی که درگروه D قرارگرفته اند تنها یک ترم فرصت دارند که خود را ارتقاء دهند، درغیر اینصورت حذف می شوند، عنوان کرد: هیچکدام از مراکز استان کرمانشاه در این گروه قرار نگرفت.

وی یادآورشد: اگر مراکز گروه های دیگر نیز بتوانند ظرف یک ترم خود را ارتقاء دهند، مشمول حمایت های مالی دانشگاه علمی کاربردی خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با تاکید براینکه مراکز این دانشگاه در کشور همه زیرمجموعه وزارت علوم هستند، افزود: مدارکی که از طرف مراکز این دانشگاه به فارغ التحصیلان ارائه می شود، معتبر بوده و مورد تائید وزارت علوم است.

وی متذکرشد: اگر دستگاهی مدارک دانشجویان این مراکز را معتبر ندانسته و قبول نکند، تخلف محسوب می شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار