مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات به عراق طی ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری کسب رتبه نخست را بدست آورد.
کد خبر: ۶۶۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 07 October 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل گمرکات استان کرمانشاه، خلیل حیدری اظهار داشت : در نیمه نخست سالجاری گمرک بازارچه مرزی سومار در بین گمرکات مرزی کشور با عراق ، جایگاه نخست صادرات به این کشور را به خود اختصاص داد.

وی خاطر نشان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در مجموع ۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۳۳۱ تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ۱۳۴ هزار و ۲۶۷ دلار به کشور عراق صادرکرده است که از این مقدار گمرکات استان کرمانشاه با صدور ۲ میلیون ۷۷۵ هزارو ۶۹۰ تن کالا (اظهاری و عبوری) به ارزش یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۳۲ دلار از لحاظ وزنی سهم ۲۸ درصدی و از حیث ارزشی سهم ۳۰ درصدی صادرات کل کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در ۶ ماهه نخست سالجاری از مجموع ۲ میلیون ۷۷۵ هزار و ۶۹۰ تن کالای صادراتی گمرکات استان کرمانشاه (اظهاری و عبوری) به ارزش یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۳۲ به عراق، گمرک بازارچه مرزی سومار توانست با با صدور ۵۹۷ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۸۰ دلار کالا به وزن ۶۲۶ هزار و ۶۱۱ تن در بین گمرکات مرزی کشور با عراق رتبه نخست صادرات به این کشور را به خوداختصاص دهد.

حیدری بیان داشت: در ۶ ماهه نخست سالجاری میزان کالای صادراتی خروجی از گمرک بازارچه مرزی سومار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۹۳ درصد و از حیث وزن نیز ۶۴ درصد رشد داشته است .

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی، سیب‌زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی ،انواع نایلون پلاستیکی، کولرهای آبی ، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستنی، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت عنوان کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار