رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: توجه ویژه ای به مقوله پژوهش داریم و در تلاشیم پایان نامه های دانشجویان را پژوهش محور کنیم.
کد خبر: ۶۶۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 04 October 2018

به گزارش تابناک ، محمدرضا حبیبی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در دفتر ایسنا منطقه کرمانشاه، از ظرفیت پذیرش حدود دو هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهارکرد: بااحتساب این تعداد دانشجو مجموعا 23 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند که 36 درصد از کل دانشجویان استان را شامل می شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد رشته های این دانشگاه در سال تحصیلی 98-97، افزود: سال 96 تعداد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی استان از 164 رشته به 114 رشته کاهش یافت، لذا برای سال تحصیلی 97 پیگیری ها را برای افزایش تعداد رشته ها آغاز کردیم که نتیجه این رایزنی ها راه اندازی 33 رشته جدید در دانشگاه آزاد استان برای سال 97 بود.

حبیبی در ادامه چهاردهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی را به دو دوره تقسیم کرد و یادآورشد: در دوره 20 ساله اول که دوره استقرار این دانشگاه است، بیشتر به بُعد کمی و توسعه زیرساخت ها توجه شد، اما در دوره دوم حرکت به سمت کیفی گرایی در دانشگاه جدی تر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت باید درجهت تولید ثروت و همراه با پایه علمی باشد، متذکرشد: در جهت ایجاد تهییج دانشجویان و اعضای هیات علمی در راستای حرکت به سمت تولید علم و انجام کارهای تحقیقاتی اقداماتی همچون توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان را انجام داده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به توجه جدی به حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد استان، اضافه کرد: این توجه به حدی است که حتی ارتقاء هیات‌های علمی را منوط به این پژوهش ها کرده ایم. در حوزه پایان نامه های دانشجویی نیز تلاش شده تا پژوهش محوری در اولویت قرار گیرد.

 

حبیبی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه براساس اعلام موسسه "سایماگو" در بحث تولید علم جایگاه دوم را بین دانشگاه های آزاد و جایگاه 27 را بین دانشگاه های کشور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه تاکنون پیوند مناسبی بین صنعت و دستگاه های مختلف با دانشگاه بوجود نیامده، از تلاش مجموعه دانشگاه آزاد استان برای ایجاد این ارتباط خبر داد و گفت: تاکنون از چند دستگاه استان پروژه های تقاضا محور داشته ایم که امیدواریم این روند گسترده تر و باشتاب بیشتری پیش برود.

وی همچنین توجه به امور فرهنگی به عنوان زیربنای امور آموزشی و پژوهشی را از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: کارفرهنگی باید با آرامش انجام گیرد، خصوصا در برخورد با نسل جدید برای انجام امور فرهنگی ضروری است که زمان و وقت کافی اختصاص داده شود.

به گفته این مسئول توسعه کرسی های آزاد اندیشی، توجه به تشکل ها و کانون های فرهنگی و ... در دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالجاری مورد توجه جدی قرار گرفته است.

همچنین در این نشست مسعود باغفلکی قائم مقام دانشگاه آزاد استان نیز گفت: توسعه رشته‌هایی که براساس نیازهای جامعه باشد در دستور کار دانشگاه آزاد استان قرار گرفته است.

وی به شرایط اقتصادی استانهای غرب کشور از جمله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: دانشجویان این استانها می توانند با پرداخت بخش کمی از شهریه خود اقدام به ثبت نام در دانشگاه کنند که این مسئله باعث ایجاد مطالبات زیادی شده است.

باغفلکی همچنین با اشاره به توجه جدی به مقوله پژوهش در دانشگاه آزاد، افزود: پنج درصد از درآمد شهریه ای و پنج درصد از درآمد غیرشهریه ای دانشگاه صرف امور پژوهشی می شود.

وی به ضعف ارتباط بین دانشگاه و صنعت در استان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که صنعت ما چندان پویا نیست و از سوی دیگر برخی اساتید نیز پرداختن به امور آموزشی را ترجیح می دهند، این ارتباط سخت شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار