به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه مهر امسال 83 فضای آموزشی جدید با 240 کلاس درس در استان کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 04 October 2018

به گزارش تابناک،مرزبان نظری درحاشیه افتتاح دبستان دوکلاسه "وکیل" در روستای چقاگینه بخش ماهیدشت کرمانشاه با اشاره به افتتاح 83 فضای آموزشی با 240 کلاس درس و زیربنای 17 هزار مترمربع در مهر امسال، اظهارکرد: از این تعداد 59 مدرسه با 176 کلاس درس مربوط به مناطق زلزله زده کرمانشاه بود.

وی افزود: پس از زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته کرمانشاه، 78 مدرسه در مناطق زلزله زده استان آسیب دید که با احصاء مدارس فرسوده تعداد مدارس نیازمند بازسازی در این مناطق را به 160 مدرسه افزایش دادیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد 123 مدرسه با 643 کلاس درس با اعتبار 145 میلیارد تومان در دست اجراست. البته تعدادی از این مدارس بالای 30 سال قدمت دارند که در زلزله آسیبی ندیده بودند، اما آنها را جزو لیست بازسازی قرار دادیم.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 97 تمام مدارس روستایی و تا مهر سال 98 تمام مدارس شهری در دست ساخت در این مناطق را به بهره برداری خواهیم رساند.

نظری در ادامه بابیان اینکه حدود 30 درصد از مدارس استان فرسوده هستند، گفت: باشروع طرح تخریب مدارس فرسوده در سال 85 اقدامات خوبی در استان کرمانشاه انجام گرفت، اما هنوز جوابگو نیست و نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وی تاکیدکرد: اولویت ما برای نوسازی مدارس، مدارسی هستند که تعداد دانش آموزان بیشتری دارند که با کمک خیرین و اعتبارات بخش دولتی آنها را نوسازی و بازسازی می کنیم.

به گفته این مسئول مهر ماه امسال 32 هزار انواع تجهیزات شامل میز و صندلی و... به مدارس استان تحویل داده شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه پیش از زلزله سال گذشته 370کلاس درس کانکسی در سطح استان داشتیم، تصریح کرد: این کانکس ها پیش ساخته، استاندارد و مخصوص کلاس درس بودند و در مناطقی که تعداد دانش آموزان آنها کم بود این کانکس‌ها را مستقر می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از در شهر ثلاث باباجانی که کلاس های یک هنرستان در کانکس برگزار می شود، در هیچکدام از شهرهای مناطق زلزله زده کلاس کانکسی نداریم.

نظری اضافه کرد: در مناطق روستایی نیز اقدامات لازم برای تسریع در روند ساخت مدارس انجام می گیرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار