پیشگیری از پدیده مذموم زمین خواری و تصرف عدوانی، برنامه عملیاتی حفاظت و استملاک از اراضی ملی حسب منویات مقام معظم رهبری و در جهت حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال در دستور کار دادستانی کرمانشاه قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 03 October 2018

بهگزارش تابناک ،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: صیانت از عرصه های طبیعی و اراضی ملی مطابق منویات مقام معظم رهبری فریضه ای برای آحاد مردم است، چرا که تصرف غاصبانه حرام و موجب ضمان است.

محمد حسین صادقی اظهار داشت: در این راستا اقدامات موثری صورت گرفته که از جمله می توان به اعاده 130 هکتار از اراضی ملی در محدوده روستای حاجی عزیز در اجرای تبصره 1 ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور اشاره کرد.

صادقی توضیح داد:این اراضی بدون تنش و خسارت جانی و مالی به وسیله حصارکشی، خط نسق و نصب تابلوهای اعلان تعیین حدود و رفع تصرف شد .

وی تصریح کرد: دستورات قضایی و عملیات ویژه و ضربتی ضابطین قضایی علیه افراد سودجو و زمین خوار به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دادستان همچنین تاکید کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ضمن رصد امور اقصی نقاط استان برخورد با این جرایم را در دستور کار خود قرار داده و بدون ذره ای مماشات با متخلفین برخورد قانونی و قاطعانه خواهد کرد و تحت هیچ شرایطی اجازه جولان به زمین خواران و متعرضین به محیط زیست و منابع طبیعی را نخواهد داد.

صادقی افزود: عرصه های ملی و طبیعی بعنوان بستر حیات، سرمایه ای خدادادی و میراثی گرانبهاست که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، متعلق به عموم مردم و نسل های آینده و جزو انفال است؛ بنابراین همه دست اندرکاران امر و مردم وظیفه دارند با نگاهی ملی به عرصه های طبیعی نگریسته و ضمن در پیش گرفتن رویکرد آینده نگرانه در جهت حفظ اراضی ملی و مقابله با پدیده زمین خواری و تصرف این منابع تلاش کنند.

دادستان تاکید کرد: منابع طبیعی و اراضی ملی سرمایه نسل های آینده ملتها قلمداد می شود و حفظ، توسعه و بهره برداری از آن ها براساس اصول و قواعدی است که از طرف شارع مقدس وضع شده و با ایجاد ضرورت ما را مکلف به رعایت آن نموده و ترک آن از محرمات است.

مدعی العموم همیشه در صحنه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت منابع طبیعی و اراضی ملی ضرورت حفظ و نگهداری آن را دوچندان می کند و فرهنگ سازی راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه های ملی است که این موضوع همکاری و همیاری دستگاه ها و نهادهای ذیربط و رسانه های جمعی را می طلبد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
سینما خواران را چطور نمی گیرید سینما بهمن را چند نفر به طور غیر قانونی وبا پارتی بازی و دادن رشوه خریدند و در حال تغییر کار بری تان هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار