معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در حال حاضر کشور ما بیش از ۹۵ درصد دارو و ملزومات پزشکی را در داخل تهیه می کند.
کد خبر: ۶۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 03 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، قباد محمدی امروز چهارشنبه در نشست خبری امروز که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: در شرایطی که برخی قدرت های زورگو تلاش می کنند مشکلاتی را برای مردم ایران به وجود آورند، مسئولین می توانند با برنامه ریزی دقیق و آگاهانه آسیب های ناشی از این مشکلات را کاهش و مانع بروز مشکلات در این زمیمه شوند.

وی خاطر نشان کرد:بیشتر کالاهایی که با سلامت مردم ارتباط دارند شامل غذا، مواد آرایشی بهداشتی، آب آشامیدنی، تجهیزات پزشکی سرمایه ای و مصرفی هستند که در حوزه غذا و دارو است .

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:رشد صنعت دارویی در دنیا بسیار بالا است و خوشبختانه در کشور ما نیز این رشد قابل مقایسه با ۴۰ سال قبل نیست و توانستیم طی این مدت نواقص گذشته را کامل وشاهد رشد قابل توجهی در زمینه دارویی باشیم.

 قبادی تصریح کرد:بودجه مصوب دارو و ملزومات مصرفی سالیانه  آن در استان۱۵۰۰ میلیارد ریال است که در این راستا برای اینکه قشر ضعیف آسیبی نبیند دانشگاه علوم پزشکی استان مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر برای بخش  دارو های بیمارستانی تخصیص داده است.

به کفته این مسئول،امسال برای اینکه مردم زیاد زیرفشار مالی نرونددولت تنها10  درصد قیمت داروهارا افزایش داده است و برخی داروها جزو کالاهای استراتژیک است که وجودشان الزامی بوده که با مصوبه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنند. 

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار