رئیس کمسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر تبریز گفت:برای ارج نهادن به موسیقی اصیل عاشقی و همچنین شناساندن آن به نسل جوان باید تندیس این هنر در یکی از پارک های تبریز نصب شود.
کد خبر: ۶۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 25 July 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از شورای اسلامی شهر تبریز، اکرم حضرتی در گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار، با اشاره به اینکه یک شهر با انسان های نامدار، علامه ها و فرهیختگان خود به شهرت می رسد، اظهار کرد: زمانی ورودی های شهر تبریز دارای هویت ملی و فرهنگی این دیار بود که امروزه متاسفانه ورودی های این شهر بی هویت شده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری کنسرت های موسیقی که بیشتر از کشورهای دیگر هویت گرفته اند، هستیم، گفت: ادبیات عاشیقی سرشاز از پند و اندرز و آموزه های دینی و مذهبی است و بایستی با احیای موسیقی عاشیقی نسل جدید را با ادبیات و هنر اصیل خود آشناتر کنیم، عاشیق نمادی از فرهنگ و هنر ولایی و سنتی این منطقه است و باید مسوولان فرهنگی نسبت به احیای این موسیقی همت کنند.

حضرتی با اشاره به اینکه با زبان هنر می توان در مقابل تهاجمات فرهنگی ایستادگی کرد، گفت: برای مبارزه با معضل بدفرهنگی و بد حجابی باید با ابتکار و کار کارشناسی شده وارد عمل شد و جوانان را بجای نهی کردن به سمت فرهنگ غنی خود سوق دهیم.

وی با تاکید بر دو بحث مهم ایجاد خانه عاشیقلار و تراشیدن تندیس یکی از عاشیقان نامی آذربایجان در یکی از پارک های شهر تبریز، عنوان کرد: از طریق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر این موضوعات را پیگیر خواهم شد.

گفتنی است، شامگاه سه شنبه، 30 ام تیر ماه، در سینما 29 بهمن تبریز گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار، با استقبال مردم و با موضع حضرت علی (ع) برگزار شد. در این برنامه از عاشیق فرید جهانی به عنوان یکی از عاشیق های پیشکوت تبریز تجلیل به عمل آمد و عاشیقلار ابولفضل صفرزاده، علی عبادی، فیروز امامی، اصغر راشدی، فرید جهانی و عاشیق 13 ساله کریم کریمزاد در این گردهمایی به اجرای موسیقی عاشیقی پرداختند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :