کرمانشاه-عضو هیئت رییسه اتاق ایران گفت:قیمت کالاهای صادراتی با قیمت گذاری ارز در ماه های آینده به تعادل می رسد.
کد خبر: ۶۶۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 26 September 2018

به گزارش تابناک،کیوان کاشفی در مورد صادرات و بازارچه های مرزی اظهار داشت:با توجه به کاهش ارزش پولی کشور ما نسبت به سال قبل که یک باره به یک سوم کاهش یافته است تمام کالاهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی با توجه به ارزش ریالی ما بسیار ارزان تمام می شود و این اشتیاق ایجاد شده که این محصولات به بازار های دیگر سوق داده شود که در صورتی که بتوانیم قدرت تولید خود را افزایش دهیم می تواند خوب باشد.

عضو هیئت رییسه اتاق ایران گفت: البته این ارزان شدن مدت مشخصی دارد و رفته رفته هزینه ها و درآمدها طوری شکل می گیرد که کالاهای ما ارزان نخواهند ماند و مطابق با نرخ ارز قیمت گذاری می شوند بنابراین تنها چند ماهی اوضاع به این گونه است.

وی افزود: دولت باید در این مواقع روی ۲ نوع کالا شامل کالاهای اساسی و خوراکی نظارت کامل داشته باشد و اجازه خروج بی رویه ندهد اینک نیز صادرات ۱۲ قلم مواد غذایی اعم از گوجه فرنگی، گوشت و مرغ را به دلیل متضرر شدن کارخانه جات ممنوع کرده است تا بتوانیم غذای داخل را تامین کنیم.

عضو هیئت رییسه اتاق ایران در پاسخ به اینکه بازارچه های مرزی به مرکزی برای تامین مایحتاج کشورهای همسایه تبدیل شده است، اظهار داشت: بخشی از این اطلاعات به این شکل صحت ندارد و کارشناسی نیست و تائید نمی شود.

وی عنوان کرد:در بازارچه ها جز خرمشهر و آبادان آن هم به دلیل فاصله کوتاه با بصره چندان شاهد تردد عراقی ها برای خرید نیستیم البته در این منطقه ترددها بدون ویزا انجام می شود که برای آن هم چاره اندیشی هایی انجام شده است.

وی افزود: مرزها در کرمانشاه طولانی است و تردد برای خرید خیلی مقرون به صرفه نیست همچنین ویزا برقرار است البته با توجه به نرخ پول ما، تعداد گردشگران افزایش یافته اما این گونه نیست که کالاهای اساسی ما را بخرند.

به گفته کاشفی تا یک سال آینده که سطوح قیمتی با سطوح قیمت دلار تطبیق یابد این وضعیت ادامه دارد و چون کالاهای ایرانی نسبتا ارزان است و مقرون به صرفه نیست که هیچ کالای ساخته شده ای را وارد کنیم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار