مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: نفشه عرصه و حریم مجموعه تاریخی تاق بستان و هفت اثر پیرامون آن پس از 40 سال بروزرسانی شد.
کد خبر: ۶۵۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 26 September 2018

به گزارش تابناک جلیل بالایی، اظهارکرد: نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مجموعه تاریخی تاق بستان و آثار پیرامون آن از سوی علی مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استاندار کرمانشاه ابلاغ رسمی شد.

وی تاکید کرد: آخرین بار در سال 1353 نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مجموعه تاریخی تاق بستان و آثار پیرامون آن تهیه شده بود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه سال 1388 نیز یک شرکت مشاوره‌ای کار مطالعات تعیین عرصه و حریم این مجموعه تاریخی ثبت ملی شده را انجام داد که مورد تصویب قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه کار مطالعاتی بروزرسانی تعیین عرصه و حریم مجموعه تاریخی تاق بستان از دو سال پیش آغاز شد، افزود: برای اجرای این طرح از گروه های کارشناسی مختلفی دعوت کردیم تا این طرح را تهیه و در نهایت به تصویب سازمان میراث فرهنگی کشور برسانیم.

بالایی اضافه کرد: با ابلاغ نقشه جدید، از این پس براساس دستورالعمل سازمان به صورت شفاف به درخواست ها و تقاضاهای بخش خصوصی و دولتی برای اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری در اطراف این محوطه تاریخی پاسخ خواهیم داد.

وی یادآورشد: همچنین این دستورالعمل ملاک قانونی برای برخورد با ساخت و سازها و پروژه هایی است که بدون مجوز در اطراف محوطه اجرا می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعیین نقشه و حریم محوطه تاریخی تاق بستان هفت اثر پیرامونی آن را نیز شامل می شود، عنوان کرد: بزودی به منظور ابلاغ نقشه جدید و هماهنگی نشستی را با دستگاه های ذیربط استان خواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار