رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: خط‌کشی خیابان‌ها و محل عبور عابران پیاده در سطح خیابان‌های استان کرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارد.
کد خبر: ۶۵۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 24 September 2018

به گزارش تابناک،کیومرث غلامی ، با اشاره به درخواست‌های مکرر پلیس راهور به شهرداری که نسبت به خط کشی خیابان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند، اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی شهرداری‌ها، شهرداری موظف است نسبت به خط‌کشی سطح خیابان‌ها و محل عبور عابران پیاده اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه از وظایف شهرداری است که نسبت به خط‌کشی محل عبور عابران پیاده اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: باتوجه به اجرایی شدن طرح پلیس مدرسه خط‌کشی خطوط عبور و مرور برای آموزش دانش‌آموزان مناسب نیست.

غلامی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس طرح ویژه‌ پلیس مدرسه اجرا می‌شود و پلیس راهور در سطح استان کرمانشاه در اکثر مدارس به‌ویژه مدارسی که در حاشیه خیابان‌ها هستند از ساعت اولیه بازگشایی مدارس 7 تا 8 صبح و بعد از تعطیلی مدارس در مهر ماه تحت نظارت پلیس خواهد بود و این نظارت تا پایان سال پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث روان شدن ترافیک در سطح شهر می‌شود، افزود: دانش‌آموزان در طرح پلیس مدارس که از خود دانش‌آموزان در گروه‌های 5 تا 10 نفره تشکیل شده، آموزش‌های لازم را جهت نحوه تردد از طول و عرض معابر و نهادینه کردن فرهنگ و رفتار ترافیک فرا می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: همزمان با بازگشایی مدارس طرح ویژه ترافیک در استان اجرا می‌شود و این طرح به صورت ویژه از اول تا پایان مهرماه به‌صورت ویژه اجرا می‌شود و برقراری نظم ترافیک در زمان آغاز و تعطیلی مدارس تا پایان سال در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

غلامی با بیان اینکه تامین ایمنی تردد دانش‌آموزان به‌ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه شهرها، آشنا کردن دانش‌آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان از اهداف پلیس راهور استان در این طرح است، افزود: براساس قانون از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز و بیش از ظرفیت مندرج در کارت خودرو جلوگیری و با رانندگان خطاکار برخورد قانونی می‌شود.

غلامی افزود: برای دانش‌آموزان در قالب پلیس مدارس از تجهیزاتی مانند پرچم و جلیقه در نظر گرفته شده است که این دانش آموزان به عنوان سرگروه برای آموزش دانش‌آموزان در جهت عبور و مرور دیگر دانش آموزان از طول و عرض خیابان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بازگشایی مدارس 30 تا 40 درصد ترافیک در معابر افزایش یافته است، افزود: خودروهای شخصی باید از تردد غیر ضروری هنگام بازگشایی و تعطیلی مدارس جلوگیری کنند و همزمان با بازگشایی مدارس باید از سرعت مطمئن حین رانندگی استفاده کنند و از شتاب و سرعت بی‌مورد هنگام رانندگی خودداری کنند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان افزود: با بیان اینکه سامانه تلفنی 120 در ماه اول مهرماه برای دریافت تخلفات احتمالی سرویس‌های مدارس فعال است و افزود: والدین می‌توانند با شماره گیری تلفن گویای 120 تخلفات احتمالی سرویس‌های مدارس را جهت اعمال قانون گزارش کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار